مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن عترت روستایی و عشایری برگزار شد

افتتاحیه مرحله منطقه‌ای بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن عترت روستایی و عشایری امروز هفتم  اسفند ماه در اراک برگزار شد.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،  علی صفری،  رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی، امروز (۷ اسفند) در مراسم افتتاحیه مرحله منطقه‌ای بیست‌ و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت روستایی و عشایری که در سالن پیامبر اعظم(ص) جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: این دوره از مسابقات با حضور منتخبان مرحله استانی شش استان کشور برگزار شد.  

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه می‌یابند، افزود: تمام افرادی که در حوزه قرآن فعالیت دارند، برنده هستند چرا که قرآن راه سعادت و نجات بشریت است.  

این مقام مسئول قرآن کریم را نسخه جامع و شفابخش برای همگان دانست و ادامه داد: همه باید در مسیر قرآن و ارزش های دینی گام برداریم.  

صفری با تاکید بر اینکه عمل به کلام وحی و فرامین این کتاب نورانی امری ضروری است، اظهار داشت: مسابقات قرآن گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ دینی و عمل به قرآن کریم و همچنین ایجاد فضای معنوی در جامعه است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگر از سخنان به فعالیت‌های جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در کنار صنعتی بودن استانی کشاورزی است و در تنوع محصولات صنعتی رتبه اول کشور را دارد.

صفری با بیان اینکه ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به بخش کشاورزی تعلق دارد و ۱۰۵ هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند، افزود: بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات در این استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، اظهار داشت: استان ما در بسیاری از محصولات اساسی و کشاورزی نه‌تنها خودکفاست، بلکه مازاد آن را به سایر استان‌ها صادر می‌کند.  


این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: تولید ۴۰۰ هزار تنی شیر در استان و صدور ۲۲۰ هزار تن به سایر استان‌ها از دیگر افتخارات استان است.  

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: ۵۰ درصد گوشت قرمز، ۳۰ درصد مرغ و ۷۰ درصد تخم‌مرغ مازاد استان صادر می‌شود. در چند محصول از جمله تولید گل و گیاهان زینتی، ماهیان زینتی رتبه اول کشور را داریم.

وی گفت: استان مرکزی مهد مفاخر، نوابغ و اندیشمندان است و خوشبختانه استان ما در حوزه تربیت نیروها و نخبگان قرآنی نیز عملکرد خوبی داشته است.

کد خبر 1751830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha