درخواست هنیه از ملت فلسطین برای اعتکاف از اول ماه رمضان در مسجد الاقصی

اسماعیل هنیه امروز در سخنانی از ملت فلسطین خواست از روز اول ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی اعتکاف کنند تا محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر آن را بشکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز چهارشنبه(۹ اسفند ۱۴۰۲) گفت: آنچه اسرائیل و آمریکا نتوانستند در میدان نبرد به دست آورند، از طریق دسیسه های سیاسی به دست نمی آورند.

وی تاکید کرد: هر گونه انعطافی که در مذاکرات نشان دهیم، به دلیل ناشی از توجه به مردم و حفظ فداکاری های بزرگ آنهاست.

هنیه در سخنرانی خود افزود: اشغالگر صهیونیستی هولناک ترین جنایات شناخته شده بشریت از جمله قتل، نسل کشی و آوارگی را در غزه انجام می دهد و مردم ما در مقابله با آنها در خط حماسه هستند.

وی با بیان اینکه اگر در ماه مبارک رمضان در مقابل و جهاد وارد شویم، ضرری ندارد، زیرا ماه رمضان، ماه پیروزی است، افزود: هر گونه نرمش . انعطافی که در مذاکرات از خود نشان می دهیم به خاطر خون ملت‌مان و پایان دادن به رنج بزرگ آنها در جنگ وحشیانه نسل کشی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس از کشورهای عربی خواست «توطئه قحطی» علیه مردم غزه را بشکنند و از جهان به ویژه کشورهای عربی خواست تا با اشغالگر مقابله کنند و این رژیم را از حمله به رفح منصرف کنند.

وی بر لزوم دستیابی به پل های کمک رسانی پایدار که غزه را از چنگال توطئه گرسنگی محافظت می کند، تاکید کرد.

هنیه افزود: این وظیفه ملت عربی و اسلامی و کشورهای اطراف است که برای شکستن توطئه قحطی در شمال نوار غزه پیشقدم شوند.

هنیه درباره مسجد الاقصی گفت: حداقل چیزی که ما در مورد مسجد الاقصی می پذیریم، وضعیت کنونی مطابق با قوانین بین المللی است.

وی هشدار داد که پایبند نبودن به وضعیت کنونی مسجد الاقصی به معنای تبدیل به آن میدان مقابله و تقابل است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: الاقصی به عنوان رویارویی باقی خواهد ماند و مردم ما با هر گونه مقاومت از مساجد، کلیساها و مقدسات آن دفاع خواهند کرد.

هنیه ملت فلسطین را به اعتکاف از روز اول ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی و شکستن محاصره تحمیلی آن توسط اسرائیل دعوت کرد.

وی ادامه داد:ما از مردم خود در بیت المقدس می خواهیم در روز اول ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی سفر کنند، زیرا محاصره مسجد الاقصی و محاصره غزه، یک محاصره است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین هشدار داد که تشدید حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری «طرح جامع آوارگی» را ایجاد می کند.

کد خبر 1752204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha