تشریح آخرین وضعیت استان کرمان برای انتخابات ۱۱ اسفند

جلالی با تشریح اقدامات انجام شده برای انتخابات ۱۱ اسفند، آمار افراد واجدشرایط رأی دادن، تعداد شعب اخذ رأی و... را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، پنجشنبه(۱۰ اسفند) در نشست ستاد انتخابات استان از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و باشکوه خبر داد و از تشکیل چهار میز مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت ناظر به راهبردهای چهارگانه امام خامنه‌ای در خصوص انتخابات خبر داد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اقدامات متعددی از جمله پیوست انتخاباتی جشن‌های نیمه شعبان، تریبون آزاد دانشگاه‌ها، کافه گفتگو و گپ آزاد در سطح شهر را در راستای جلب مشارکت دانست که منجر به خروجی مثبت و روند صعودی اعلام حضور در انتخابات شده است.

وی این اقدامات را با هدف نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی دانست و به اشاره به اثرگذاری سخنان روز گذشته امام خامنه‌ای در جمع رأی اولی‌ها؛ در خصوص اقدامات انجام شده امنیتی هم با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن مناسبات سیاسی اجتماعی در بستر امنیت؛ گفت: همه ساختارها و ظرفیت های قانونی فعال و چندین جلسه برگزار و برای اولین بار اطلس امنیتی با احصاء پدیده های ضد امنیتی پس از انقلاب تهیه و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.

جلالی مسئولیت برقراری امنیت شعب اخذ رأی را به‌ عهده فراجا دانست و با تاکید بر اینکه با مخلان امنیت بدون مماشات و قاطع برخورد می‌شود؛ در خصوص میز سلامت هم با این توضیح که دولت سیزدهم برای انتخابات نه لیستی ارائه داده و نه حزبی در این انتخابات دارد؛ خاطرنشان کرد: خط قرمز را به عوامل انتخابات استان اعلام کردیم که هیچگونه جانبداری در انتخابات نداشته باشند.

وی در بخش دوم سخنانش گفت: ۲۶۰ داوطلب در استان کرمان برای انتخابات مجلس و ۶ نفر هم برای خبرگان رقابت می‌کنند و دو هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رأی در سراسر استان پیش‌بینی شده که از این تعداد هزار و ۴۷۷ شعبه ثابت، ۹۶۰ شعبه سیار و ۹۲ شعبه برای مناطق صعب‌العبور است.

جلالی افزود: دو میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر در سطح استان واجد شرایط رأی دادن هستند که ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر آنان رأی اولی بوده و متولدین ۱۱ اسفندماه ۱۳۸۴ به‌قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی اعلام کرد: افراد با یکی از پنج مدرک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت) می‌توانند رأی بدهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه در سطح استان ۶۴ هیات‌ اجرایی با بیش از ۵۶ هزار نفر فعال است؛ گفت: نمایندگان داوطلبین در هیچ‌یک از فرایندهای اجرایی در شعب حق دخالت ندارند اما از ابتدا تا پایان شمارش آراء می‌توانند در شعب حضور داشته باشند.

وی در پایان اعلام کرد: تاکنون ۲۹ پرونده برای مدیرانی که در انتخابات دخالت داشته‌اند تشکیل شده که  دادگستری در حال رسیدگی به آن است.

علی بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هم با بیان اینکه در مجموع ۵۷ هزار و ۷۰۹ نفر به عنوان عوامل برگزاری انتخابات در محل شعب اخذ رای حضور دارند؛ افزود: در راستای پشتیبانی لجستیک هم چهار هزار دستگاه خودرو برای خدمت رسانی به شعب پیش‌بینی شده است.

کد خبر 1752307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha