پیوند سیاسی و اعتقادی لزوم حضور در انتخابات

ضرورت سیاسی و ملی و باورهای اعتقادی و دینی در پیوند با یکدیگر ضرورت حضور در انتخابات را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حضور در انتخابات از جنبه های مختلف ملی، بین المللی، پیشرفت و آبادانی حائز اهمیت بوده و مشارکت سیاسی بالا قدرت نفوذ را در همه عرصه ها افزایش می دهد.

بررسی ها نشان داده که میزان مشارکت ملی در صحنه های مهم هر کشوری می توانند قدرت توسعه را در داخل به سبب ایجاد همدلی و در خارج با ایجاد پشتوانه و سرمایه اجتماعی را تقویت کند.

علاوه بر اهمیت سیاسی، باورهای دینی نیز در این خصوص نقش داشته و زمینه ساز ترغیب و از جهتی وظیفه دینی را بر عهده مردم قرار می دهد.

حجت الاسلام «محمد حسین ایروانی» رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص دو پیوند دینی و سیاسی با یکدیگر برای ضرورت حضور در انتخابات به خبرنگار شبستان پاسخ داد.

پیوند سیاسی و اعتقادی لزوم حضور در انتخابات

مشارکت سیاسی بالا چه تاثیری بر امنیت کشور دارد؟

حضور در انتخابات و مشارکت سیاسی امنیت پایدار داخلی و خارجی را تضمین و تقویت می کند چرا که در چنین صحنه ای وحدت ملی به تصویر کشیده شده و روزنه های امیدی که دشمن برای اهداف خود در تفرقه پیدا کرده را از دست می دهد.

دشمنان در تفرقه اهدافشان را محقق می سازند و اینگونه با نفوذ امنیت را تحت تاثیر قرار می دهند و مشارکت بالا مانع از نفوذ و حرکت منافقانه داخلی خواهد شد و از طرفی در عرصه بین الملل نیز دشمن فرصت تهدید را نخواهد داشت.

دشمن چرا بر موضوع انتخابات تمرکز کرده است؟

وقتی مشارکت بالا نشان از رضایتمندی و عشق به نظام تعریف می شود آنگاه دشمن برای ایجاد یاس از انقلاب اسلامی سعی می کند مردم را ناامید کرده و مانع از حضور حداکثری می شود تا بر پایه های انقلاب آسیب بزند.

کاهش همبستگی مردم با همدیگر و آنگاه فاصله بین مسئولان و آحاد جامعه می تواند فرصت سازی برای توطئه دشمن بشود و آنگاه اهدافشان را محقق بسازند.

حضور در انتخابات از منظر باورهای اعتقادی چه لزومی دارد؟

حفظ نظام اسلامی و مبارزه با دشمن از جمله دستورات دینی بوده و باید ببینیم که دشمن کجا ناامید و کجا خوشحال می شود حالا که شادمانی آنان در عدم مشارکت است پس نشان می دهد که حضور سیاسی بسیار مهم محسوب می شود.

بزرگان دینی هم بر لزوم حضور در انتخابات اشاره کرده اند و رهبر انقلاب هم تاکید زیاد داشته اند و نقش آن را برشمرده اند که نباید نسبت به آن بی توجهی کرد.

وظیفه مردم در این خصوص چیست؟

مردم ایران وظیفه شناس هستند و مثل گذشته در این صحنه حاضر می شوند و البته بهترین انتخاب را نیز انجام خواهند که زمینه ساز شکل گیری ایران قوی خواهد بود.

علاوه بر حضور و انتخاب اصلح، ترغیب و تشویق دیگران برای حضور در پای صندوق های رای هم از اهمیت خاصی برخورد دار است.

کد خبر 1752374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha