زمان افتتاح رسمی مسجد سیده زینب(س) در قاهره اعلام شد

منابع آگاه مصر،زمان افتتاح رسمی مقام و مسجد سیده زینب(س) را اوایل ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القاهره ۲۴، منابع مسئول در مصر در اظهاراتی به پایگاه خبری قاهره ۲۴، گزارش دادند: افتتاح رسمی مقام و مسجد سیده زینب(س) در اوایل ماه مبارک رمضان خواهد بود.

این منابع تاکید کرد: در حال حاضر آخرین مراحل بازسازی و توسعه برای آماده سازی افتتاح مسجد ومقام سیده زینب(س) انجام می شود.

این منابع تاکید کرد: وزارت اوقاف مصر به توسعه مساجد اهل بیت (ع) و بازسازی آنها و آثار تاریخی توجه ویژه دارد. به همین دلیل افتتاح رسمی مسجد سیده زینب(س) با حضور نمازگزاران انجام خواهد گرفت.

وزارت اوقاف مصر در یکم فوریه اعلام کرده بود که مسجد سیده زینب(س) به طور موقت برای پایان مراحل بازسازی و توسعه این مسجد و مقام بسته شده است.

مسجد سیده زینب(س) از معروف ترین مساجد و آرامگاه‌ها در مصر است. برخی معتقدند که محل خاکسپاری حضرت زینب کبری(س) این مسجد است.

درباره محل خاکسپاری حضرت زینب(س) سه قول وجود دارد که بقیع و دمشق دو مکان احتمالی دفن حضرت زینب(س) است، اما در مصر قول معروف برای محل دفن حضرت زینب(س) را مکانی می دانند که بعدها شهر قاهره در کنار آن ساخته شد. این آرامگاه داری ضریح و مسجد است و در محله سیده زینب(س) قاهره قرار دارد.

این مکان بارها در دوره های مختلف از جمله دوره علی پاشا در سال ۱۵۴۷، عبدالرحمن کدخدا رد سال ۱۷۶۸، وزارت اوقاف مصر در سال ۱۹۴۰ و ۱۹۶۹ مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است.

این مسجد شامل هفت راهروی موازی با قبله است که صحن مربعی پوشیده شده با گنبد در وسط آن و مقابل ضریح قرار دارد. در سمت شمال دو ورودی اصلی وجود دارد که با یک مستطیل از هم جدا می‌شوند.

کد خبر 1752572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha