حضور پرشور مردم دارالعباده در انتخابات/ حضور مردم در شهرستان های یزد

مردم دارالعباده استان یزد با حضور در پای صندوق های رای حضور پرشور در انتخابات استان ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مردم دارالعباده استان یزد با حضور در پای صندوق های رای حضور پرشور در انتخابات استان ثبت کردند.

تیموری، فرماندار شهرستان بهاباد در ستاد انتخابات استان گفت: ۲۶ شعبه اخذ رأی در شهرستان بهاباد شامل ۱۰ شعبه در بخش آسفیچ و ۱۶ شعبه در بخش مرکزی در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۱ شعبه به صورت ثابت و ۱۵ شعبه سیار است.

وی افزود: تعداد واجدان‌ شرایط در شهرستان بهاباد نزدیک ۱۱ هزار نفر هستند و تعداد ۱۷ هزار تعرفه‌ در شعب اخذ رأی در شعب اخذ رأی توزیع شده که تاکنون نزدیک به ۴ هزار تعرفه مصرف شده است.

تیموری ادامه داد: با توجه اینکه شهرستان بهاباد دارای مناطق کوهستانی هستند،‌ و اکثر شعب اخذ رأی در این شهرستان سیار هستند بنابراین تعداد تعرفه‌های توزیع شده در شعب بیش از آمار واجدان شرایط بوده است تا احیانا با کمبود تعرفه در شعب مواجه نباشیم.

دهقان، فرماندار بافق نیز در ستاد انتخابات استان گفت: ۴۳ شعبه ثابت و سیار  شامل ۱۲ سیار شعبه سیار روستایی و شهری و ۳۱  شعبه ثابت در شهرستان بافق آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

وی افزود: تاکنون از ۳۶ هزار تعرفه توزیع شده در بین شعب اخذ رأی در استان یزد حدود ۹ هزار و ۳۰۰ تعرفه مصرف شده است.

دهقان بیان کرد: تعداد واجدان الشرایط در شهرستان بافق حدود ۳۵ هزار نفر هستند که تا این لحظه مشارکت تقریبا ۲۵ درصدی را در این شهرستان رقم زدند که نسبت به دوره‌های گذشته با توجه به هوای سرد و یخبندانی که وجود دارد مشارکت خوبی بوده است.

ردایی، فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این مراسم گفت: ۳۵ شعبه اخذ رأی در شهرستان اشکذر شامل ۹ شعبه در بخش خضرآباد با ۷ شعبه سیار و دو شعبه ثابت و ۲۶ شعبه در حوزه فرعی شکذر با ۵ صندوق سیار و ۲۱ سیار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۲۲ هزار نفر واجدان شرایط حق رأی در اشکذر هستند که تعداد تعرفه‌های توزیع شده در شهرستان اشکذر ۲۰ هزار مورد بوده است و تاکنون تعداد ۴ هزار و ۲۲۶ تعرفه نیز مصرف شده است.

ردایی بیان کرد: روند برگزاری انتخابات در شهرستان اشکذر طبق قانون ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تمام زیرساخت‌ها نیز برای برگزاری انتخابات سالم فراهم بوده و هست.

حسینی‌مطلق، سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد نیز در جمع خبرنگاران گفت: در تمامی شهرستان‌های استان تعدادی شعب منتخب برای حضور خانواده‌های خوش جمعیت استان انتخاب شده‌اند.

وی افزود: برای یزد چهار شعبه برج دوقلو، شعبه امامزاده سید جعفر (ع)، شعبه هنرستان منتظر قائم و شعبه مدرسه حکیمیان برای حضور خانواده‌های خوش جمعیت به همراه تمامی فرزندان حتی فرزندانی که به تکلیف سیاسی نرسیدند در نظر گرفته شده است.

حسینی مطلق بیان کرد: پویش «من موثرم» ویژه فرزندانی است که زیر ۱۸ سال قرار درند و هنوز به تکلیف سیاسی نرسیدند که می‌توانند در چهار شعبه منتخب یزد و شعب منتخب در شهرستان‌های استان یزد با ثبت اثر انگشتشان در بنری که بدین منظور تهیه شده است، تمرینی برای شرکت آن‌ها در انتخابات سال‌های آینده باشد

کد خبر 1752596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha