اعلام نتایج اولیه انتخابات در استان زنجان/انتخابات حوزه انتخابیه زنجان طارم به دور دوم کشید

به گفته رفیعی، از استان زنجان حجت الاسلام جعفری به ششمین دوره مجلس خبرگان و مصطفی طاهری از حوزه انتخابیه زنجان و طارم به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت و انتخاب دومین نماینده از این حوزه به دور دوم کشیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران برای اعلام نتایج شمارش ارای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای و مشارکت سیاسی اظهار کرد: نتایج اولیه این انتخابات طبق جلساتی از طریق شعب که به سامانه انتخابات اعلام شده است را اعلام می کنیم ولی آمار نهایی منوط به تجمیع گزارش ها و تایید هیات نظارت استان است.


وی با اعلام امار آرای کاندیداهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق گزارشات واصله، حجت الاسلام جواد جعفری با ۱۹۳۷۲۲ رای و کسب ۶۵.۸۸ درصد آرا به مجلس خبرگان راه پیدا کرد. همچنین حجت الاسلام اسماعیل نوری با ۱۰۰ هزار ۳۴۴ رای و کسب ۳۴.۱۲ آرا نفر دوم شدند. اگهی رسمی توسط فرمانداری زنجان منتشر خواهد شد. 


به گفته رفیعی در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه منصور علیمرداتی ۲۳۸۶۴ رای و ۳۱ درصد آرا منتخب مردم و سید جمال طاهری با  ۲۰ هزار و  ۴۵۴ رای و کسب ۲۶.۰۶ ارا نفر دوم اعلام شد. 


وی افزود: در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نیز سید جمال موسوی با ۲۰۸۶۱ رای و ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا منتخب مردم است و امیر نظری با ۱۱ هزار و ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا موفق به راهیابی نشدند. 


به گفته رفیعی در حوزه انتخابیه خدابنده نیز هیچ کدام از کاندیداها واجد راهیابی به مجلس نشدند و ۲ نفر از کاندیداهایی که بالاترین رای را دارند به مرحله دوم را یافتند. در ان حوزه انتخابیه سعید رفیعی با ۱۶۹۴۱ رای و ۱۸.۲۶ درصد آرا و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۱ رای به مرحله دوم راه یافت. 


رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ادامه داد: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم هنوز ۱۰ صندوق شمارش نشده ولی تا این لحظه مصطفی طاهری با ۴۴۹۲۶ رای و کسب ۲۷. ۲۵ درصد آرا به عنوان منتخب به مجلس راه یافت و نبی اله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رای و کسب ۱۶.۸۲ درصد و محمد اسماعیلی با ۱۸۳۸۰ رای و کسب ۱۱.۱۵ درصد به مرحله دوم راه یافتند.


وی افزود: همه نتایج جزئی سایر کاندیداها نیز توسط فرمانداری ها توسط اگهی منتشر خواهد شد و نتایج نهایی منوط به تایید شورای نگهبان و مرحله دوم یک ماه آینده برگزار می شود.

کد خبر 1752749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha