مستند غذا و سفره اصیل ایرانی تولید می‌شود

با هدف معرفی فرهنگ ایرانی، مستند غذا و سفره اصیل ایرانی با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان و شبکه تلویزیونی «تای پی بی اس» تایلند تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و خانم کولتیدا سامابودی، تهیه کننده ارشد، مرکز رسانه‌ای هنر و فرهنگ شبکه تلویزیونی «تای پی بی اس» و گروه کارگردانی شبکه و جمعی از مسئولین آن دیدار و گفت‌وگو کردند.

خانم کولتیدا سامابودی با اشاره به فعالیت‌های شبکه تلویزیونی تای پی بی اس تایلند گفت: شبکه تلویزیونی تای پی بی اس در نظر دارد تا مستندی در مورد غذا و آشپزخانه‌های ایرانی تولید کند و از جهت اینکه رایزنی فرهنگی متولی امور فرهنگی مرتبط با ایران است خواستار ارائه راهکار و اطلاعات و امکانات لازم برای تهیه این مستند هستیم.

وی افزود: این مستند شروعی برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها بین این شبکه و رایزنی فرهنگی ایران در تایلند بوده و در ادامه به تولید برنامه‌های مختلف در مورد فرهنگ غنی ایران نیز خواهیم پرداخت.

زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی ایران در تایلند نیز در سخنانی، به زمینه‌های مختلف همکاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: تشابهات فرهنگی زیادی بین ایران و تایلند وجود دارد که یکی از آنها همین حفظ سنت‌ها و رسوم تاریخی و داشتن نگاه مثبت به همدیگر است که همین موضوع می‌تواند موضوعی جالب برای تولید یک برنامه تلویزیونی باشد تا هر دو ملت از تشابهات فرهنگی هم آگاه شوند.

وی اظهار داشت: بسیاری از محصولات و مواد غذایی خاص ایران است که در هیچ کشوری تولید نمی‌شود مانند پسته، زعفران، گلاب و دیگر محصولات که به خودی خود، انحصار ویژه‌ای به آشپزخانه و غذای ایرانی بخشیده‌اند.

زارع‌بی‌عیب تأکید کرد: ما در تلاشیم تا با معرفی این نمادها، چهره واقعی ایران را که کشور و مردمی صلح‌جو و مهربان هستند را به جهانیان نشان دهیم. متأسفانه بسیاری از رسانه‌های غربی تلاش بر ایران‌هراسی و مخدوش نشان دادن این کشور اسلامی دارند ولی فضای مجازی و ارتباطی که بین همه افراد دنیا به صورت آزاد برقرار شده دیگر مجالی برای این رسانه‌ها باقی نگذاشته و ما نیز همچنان به رسالت خود یعنی معرفی کشور عزیزمان ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه سخنانش، افزود: سینما و فیلم ایران در این زمینه بسیار موفق بوده و با بیش از ۱۲۰ سال قدمت در معرفی زیبایی‌ها، هنرها، سنت‌ها و فرهنگ مهمان‌نوازی ایرانیان موفق عمل کرده است. این موضوع نیز فرصت خوبی برای افزایش همکاری‌های هنری بین دو کشور بوده و ما آمادگی داریم در این زمینه نیز با شبکه وزین شما همکاری‌های لازم را انجام دهیم .

مستند غذا و سفره اصیل ایرانی تولید می‌شود

کد خبر 1752820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha