اعلام آمار واردات و صادرات استان آستراخان روسیه با ایران

بر اساس اطلاع واصله از سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه در استان‌های راستوف، ولگاگراد و آستراخان و جمهوری کالمیکیا در بازه زمانی از ۱۸ لغایت ۲۶ دسامبر سال ۲۰۲۳ (مطابق با ۲۷ آذر لغایت ۵ دی ۱۴۰۲) چهار محموله ذرت دامی (۱۱ هزار و ۹۰۰ تن) و یک محموله گوشت گوسفند (۱۳ هزار و ۱۰۰ تن) از استان آستراخان به کشور ایران صادر گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه نوشت: در بازه زمانی از ۲۰ لغایت ۲۷ دسامبر سال ۲۰۲۳ (مطابق با ۲۹ آذر لغایت ۸ دی ۱۴۰۲) بیست و یک محموله غلات (۱۷۵ هزار و ۵۰۰ تن) از بنادر دریایی آستراخان به ایران صادر گردید. ۱۶ محموله ذرت دامی (۱۵ هزار و ۶۰۰ تن) و ۶ محموله جو دامی (۱۷ هزار و ۹۰۰ تن) از استان آستراخان صادر گردید.

همچنین در بازه زمانی ۲۶ لغایت ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ (مطابق با ۵ لغایت ۱۰ دی ۱۴۰۲) حدود ۲۷ محموله محصولات دامی‌ به وزن ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن از بندر دریایی آستراخان به ایران صادر گردید. هفده محموله ذرت دامی‌ به وزن (۲۰ هزار و۶۰۰ تن) و ده محموله جوی دامی‌ به وزن (۱۰ هزار و ۸۰۰ تن) از استان آستراخان به ایران صادر گردید.

بر اساس اطلاعات سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه در استان‌های راستوف، ولگاگراد و آستراخان و جمهوری کالمیکیا در بازه زمانی از ۷ لغایت ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴ (مطابق با ۱۷ لغایت ۲۴ دی ۱۴۰۲) بیش از ۱۱ هزار متر مکعب چوب از استان آستراخان به ایران صادر گردید. چوب گرد (۱ هزار و ۶۰۰ متر مکعب)، چوب درختان پهن­برگ و سوزن برگ (۹ هزار و ۳۰۰متر مکعب) و سازه‌ها و مصالح ساختمانی چوبی (۱۴۰ متر مکعب) صادر گردید.

بر اساس اطلاعات سازمان نظارتی فدرال روسیه در حوزه صادرات محصولات ایرانی به استان آستراخان در بازه زمانی از ۲۳ لغایت ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ (مطابق با ۳ لغایت ۱۱ بهمن ۱۴۰۲)  ۹ محموله خشکبار ( کشمش ، خرما و زرشک) به وزن کل ۳۰۰ تن از   ایران به استان آستراخان صادر گردید. از اوایل سال جاری میلادی ۳۹ محموله خشکبار به وزن ۱ هزار و ۳۰۰ تن به استان آستراخان صادر گردید.

همچنین در بازه زمانی از ۵ لغایت ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ مطابق با ۱۵ لغایت ۲۲ دی ۱۴۰۲ در بندر دریایی «اولیا» (استان آستراخان) ۱۰ محموله خوراک دام گیاهی (کنجاله کلزا، ذرت و جوی دامی) به وزن کل ۲۵ هزار و ۱۰۰ تن و همچنین ۱۰۰۰ لاشه گوشت گوسفند به وزن کل ۲۵ تن به ایران صادر گردید. سازمان نظارتی فدراسیون روسیه هنگام بازرسی محصولات مشمول قرنطینه هیچگونه تخلفی را ثبت نکرد. گواهینامه دامپزشکی(سلامت بار) مربوطه نیز صادر گردیده است.

در گزارش دیگر این سازمان طی مدت ۲۰ لغایت ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ مطابق با ۳۰ دی لغایت ۸ بهمن ۱۴۰۲ از بندر دریایی «اولیا» استان آستراخان (واقع در ۱۳۰ کیلومتری آستراخان )خوراک دامی (ذرت دامی) به وزن کل ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن به ایران صادر گردید.

همچنین در اوایل ماه فوریه ۴۰ محموله خوراک دام به وزن کل بیش از ۷۹ هزار تن از بندر دریایی آستراخان به ایران صادر گردید. این محموله صادراتی شامل ۶۶ هزار و ۲۰۰ تن ذرت دامی و ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن جوی دامی‌بود. خوراک دام و افزودنی‌های دامی یکی از انواع محصولات پرتقاضا در ایران می‌باشد. از اوایل سال ۲۰۲۴ از استان آستراخان ۷۸ محموله خوراک دام و افزودنی‌های دامی‌ به وزن کل ۱۵۲ هزار تن از طریق مسیر دریایی به کشور ایران صادر گردید.

جدول صادرات و واردات محصولات دامی، غلات و چوب از استان آستراخان به ایران و بالعکس دربازه زمانی اواخر آذرماه لغایت اواخر بهمن ماه ۱۴۰۲

ردیف

نوع محصول

دوره زمانی

تناژ

مبداء و مقصد واردات- صادرات

۱.

ذرت دامی و گوشت گوسفند

۲۷ آذر لغایت ۵ دی ۱۴۰۲

۴ محموله ذرت دامی‌به وزن ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن

یک محموله گوشت گوسفند به وزن ۱۳ هزار و ۱۰۰ تن

از بنادر دریایی آستراخان به جمهوری اسلامی ایران

۲.

غلات

۲۹ آذر لغایت ۸ دی ۱۴۰۲

۲۱ محموله به وزن ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ تن

از بنادر دریایی آستراخان به جمهوری اسلامی ایران

۳.

خوراک دام

۵ لغایت ۱۰ دی ۱۴۰۲

۲۷ محموله انواع خوراک دامی‌به وزن ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن

از بندر دریایی آستراخان به جمهوری اسلامی ایران

۴.

خوراک دام (کنجاله کلزا، ذرت و جوی دامی) و گوشت گوسفند

۱۵ لغایت ۲۲ دی ۱۴۰۲

۱۰ محموله خوراک دام گیاهی به وزن کل۲۵ هزار و ۱۰۰ تن و ۱۰۰۰ لاشه گوشت گوسفند به وزن کل ۲۵ تن

از بندر دریایی «اولیا» به جمهوری اسلامی ایران

۵.

انواع چوب ( چوب گرد، چوب درختان پهن­برگ و سوزن برگ، سازه‌ها و الوار)

۱۷ لغایت ۲۴ دی ۱۴۰۲

۱۱ هزار متر مکعب

از بندر دریایی آستراخان به جمهوری اسلامی ایران

۶.

خوراک دام

(ذرت دامی)

۳۰ دی لغایت ۸ بهمن ۱۴۰۲

خوراک دام گیاهی

(ذرت دامی) به وزن کل ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن

از بندر دریایی «اولیا» به جمهوری اسلامی ایران

۷

 

ذرت و جو دامی

۱۲ لغایت ۱۹ بهمن ۱۴۰۲

۶۶ هزار و ۲۰۰ تن شامل ذرت دامی و ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن جوی دامی

از بندر دریایی آستراخان به جمهوری اسلامی ایران

۸.

خشکبار

(کشمش، خرما و زرشک)

۳ لغایت ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

۹ محموله خشکبار به وزن کل ۳۰۰ تن

از جمهوری اسلامی ایران به بندر دریایی آستراخان

  

کد خبر 1752821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha