انتقاد «ایلهان عمر» از دولت بایدن نسبت به تامین مالی قتل عام فلسطینیان در غزه

ایلهان عمر، نماینده مسلمان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، دولت بایدن را به تامین مالی قتل عام فلسطینیان در غزه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، ایلهان عمر، نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از دولت آمریکا، این کشور را به تامین مالی قتل عام‌های مرتکب شده توسط رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه متهم کرد.

ایلهان عمر گفت: دولت بایدن با ارائه کمک‌های اضافی از ارسال بمب‌ها به اسرائیل بدون تأیید کنگره،  چراغ سبز برای کشتار مردم فلسطین داد و سپس خواستار توقف جنگ در غزه شد.

وی در رابطه با دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: این دولت نمی تواند دلال صلح صادق باشد، در حالی که چراغ سبز برای قتل عام علیه فلسطینی ها را نشان می دهد.

ایلهان عمر درد خود را از فاجعه انسانی که فلسطینیان در نوار غزه تحت بمباران اسرائیل به شدت با آن روبرو هستند، به ویژه در رفح، جایی که حدود یک و نیم میلیون فلسطینی در به آنجا پناه بردند، ابراز کرد.

ایلهان گفت: قلب من با بدتر شدن بحران غزه، می‌شکند، زیرا رفح مملو از حدود یک و نیم میلیون فلسطینی است که مملو از وحشت هستند و در معرض حملات بی امان قرار می گیرند و جایی امن برای پنهان شدن نمی‌یابند.

نماینده دموکرات تاکید کرد: تاریخ آن‌هایی را که پایه‌های اخلاقی را زیر پا گذاشتند، به یاد خواهد آورد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار تلفات جنگ مداوم رژیم صهیونیستی علیه غزه طی حدود ۵ ماه به  ۳۰۴۱۰ شهید و ۷۱۷۰۰ مجروح  رسیده است.

کد خبر 1753055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha