جایزه مسابقه «زیبایی‌های شهر» به مسجد تاریخی«شوپیان» کشمیر جنوبی

مسجد تاریخی شهر «شوپیان» در کشمیر جنوبی با دریافت جایزه مسابقه «زیبایی‌های شهر» توسط وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «risingkashmir»، مسجد تاریخی شهر «شوپیان» در کشمیر جنوبی با دریافت جایزه مسابقه «زیبایی‌های شهر» توسط وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب شد.

«اویس احمد خان»، یک فعال اجتماعی برجسته از «شوپیان» خوشحالی خود را از به رسمیت شناختن این مسجد به عنوان مکان میراث فرهنگی ابراز کرد و از اهمیت معماری منحصر به فرد مسجد شوپیان سخن گفت.

خان با مقایسه مسجد شوپیان با مساجد مشهوری مانند مسجد جامع «سرینگر» و مسجد جامع «دهلی»، بر اهمیت میراث تاریخی این بنا تاکید کرد.

بنای مسجد جامع امروزی شوپیان که قدمت آن به حدود سال ۱۹۴۴ برمی‌گردد، توسط مردم محلی و با استفاده از مصالح موجود محلی با وجو فقر شدید مردم، ساخته شد.

به رسمیت شناختن این مسجد به عنوان میراث تاریخی و فرهنگی توسط وزارت مسکن و شهرسازی، امیدی را برای به وجود آوردن عصر جدیدی از گردشگری و جذب گردشگران جدید در شوپیان ایجاد کرده است.

خان با قدردانی از تلاش های اداره منطقه‌ای و شورای شهرداری شوپیان نقش آنها را در اجرای یک عملیات نوسازی بزرگ برای افزایش جذابیت زیبایی شناسی مسجد ستود.

محمد اقبال، مدیر اجرایی شورای شهرداری شوپیان با ابراز افتخار از این قدردانی، بر کمک های شهرداری در توسعه مسجد در چند سال گذشته تاکید کرد.

اقبال گفت: ما بر تقویت زیرساخت‌های اطراف مسجد از جمله مسیرهای پیاده‌روی، سیستم‌های روشنایی تزئینی و چیدمان صندلی‌ها تمرکز کرده‌ایم.

وی در ادامه به طرح های در دست اقدام با هدف زیباسازی بیشتر از جمله توسعه مسیرهای پیاده روی اضافی و همکاری با دستگاه های اجرایی برای زیباسازی فضای پشت مسجد اشاره کرد.

کد خبر 1753059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha