پیشرفت مراحل بازسازی مسجد جامع «یونس پیامبر» در موصل

با کمک و هزینه افراد نیکوکار، ۶۰ درصد از مراحل بازسازی مسجد جامع یونس پیامبر در موصل که توسط داعش تخریب شده بود، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفق نیوز، سعد الله توفیق، ناظر بازسازی مسجد حضرت یونس در موصل روز یکشنبه اعلام کرد: پس از حمایت مالی تعدادی از نیکوکاران  حدود ۶۰ درصد مراحل بازسازی انجام شده است.

سعد الله توفیق که رئیس انجمن انجام امور خیریه «فعل الخیرات» نیز است در این باره گفت: کار ساخت مصلای مسجد حضرت یونس ۶۰ درصد تکمیل شده است و سه گنبد بزرگ و مدرسه پس از توسعه مصلای داخلی در حال انجام است.

وی افزود: مسجد  حضرت یونس در موصل، نماد شهر است و به همین دلیل نیکوکاران به آن توجه خاصی کرده‌اند و با انجام عملیات توسعه آن، اکنون می‌تواند بیش از یک هزار و ۲۰۰ نمازگزار را در خود جای دهد.

مسجد یونس پیامبر، یکی از مساجد تاریخی و باستانی عراق است که در دامنه غربی تپه التوبه  یا تپه یونس پیامبر در شهر موصل قرار دارد.

داعش در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۴ این مسجد را تخریب و بمباران کرد. این مسجد در بین مردم موصل از جایگاه ویژه ای برخوردار بود.

مسجد یونس، پس از وعده های قبلی بازسازی، مورد بهره برداری سیاسی و انتخاباتی قرار گرفت و به دنبال آن سنگ بنای آن توسط وزرا و مسئولان گذاشته شد، اما این وعده ها عملی نشد تا اینکه افراد نیکوکار شروع به بازسازی این مسجد با هزینه خودشان کردند.

کد خبر 1753206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha