واشنگتن و اشغالگران باعث گسترش قحطی هستند

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد: دولت آمریکا، اشغالگران و جامعه بین المللی را کاملا مسئول وخامت وضعیت بشردوستانه در نوار غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، دفتر رسانه‌های دولتی در غزه تاکید کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان هنگام رسیدن به میدان الکویت برای تهیه آرد به افزایش قحطی کمک می‌کند.

این دفتر، دولت آمریکا، اشغالگران و جامعه بین‌المللی را کاملاً مسئول وخامت وضعیت انسانی در نوار غزه دانست و خواستار پایان جنگ نسل‌کشی و ارسال ۱۰۰۰ کامیون کمک به همه استان‌ها به‌ویژه استان‌های شمالی در نوار غزه شد.

سخنگوی دفاع غیرنظامی غزه نیز نحوه تحویل کامیون‌ها و شرایط دریافت کمک‌های کمیاب را «تحقیر آمیز» خواند.

یکشنبه گذشته، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار خودداری از محروم کردن مردم غیرنظامی در نوار غزه از خدمات اولیه و کمک های بشردوستانه که برای بقای آنها ضروری است، شدند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به برآوردها مبنی بر اینکه تمام جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه با سطوح هشدار دهنده ناامنی غذایی حاد مواجه خواهند شد، ابراز نگرانی شدید کردند.

اعضای شورا از دولت اشغالگر اسرائیل خواستند گذرگاه‌های مرزی را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه باز نگه دارد، باز کردن گذرگاه‌های اضافی را برای رفع نیازهای گسترده بشردوستانه تسهیل کند  و از ارسال سریع و ایمن مواد کمک‌رسانی به مردم در سراسر نوار غزه حمایت کند.

کد خبر 1753410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha