برگزاری کلاس‌های تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت توسط خانه‌های احسان

براتی با اشاره به اهمیت توجه به محلات کمتر برخوردار گفت: برگزاری ۱۰۰ جلسه کارگاه های تحکیم بنیان خانواده، سواد رسانه، فرزند آوری، جوانی جمعیت و... از برنامه های خانه ها احسان در محلات مختلف استان بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی حجت الاسلام حسین براتی، مسئول خانه های احسان استان مرکزی، گفت: خانه های احسان تحت عنوان قرارگاه تحول و توانمند سازی محلات وابسته به ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نقاط و محله های مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردار در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان مرکزی ۱۲ خانه احسان در حال فعالیت هستند، افزود: ۴۵۰ نفر عضو از خانه های احسان هستند و به صورت جهادی در این محلات مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خانه های احسان در شش بخش و زمینه فعالیت می کنند، ادامه داد: این بخش ها شامل «فرهنگی و اجتماعی»، «آموزش و پرورش»، «مسکن، عمران و بهسازی»، «اشتغال، مهارت آموزی و دانش بنیان»، «بهداشت و درمان» و فعالیت های ورزش و اوقات فراغت است.

برگزاری کلاس‌های تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت توسط خانه‌های احسان

حجت الاسلام براتی با بیان اینکه امسال با لطف خداوند متعال در سراسر محلات در عید غدیر توانستیم با مشارکت مردمی و حمایت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیش از ۸۰ هزار پرس غذا در روز عید اطعام داشته باشیم، خاطر نشان کرد: امسال ۵۰۰ نفر از ارکان محلات را با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به صورت رایگان به کربلای معلی در ایام اربعین اعزام کردیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین ایجاد موکب در کریدور اصلی شهر در پارکینگ بارستان گردو در ایام اربعین و پذیرای بیش از ۳۰ هزار زائر به صورت خدمات شبانه روزی از دیگر فعالیت های فرهنگی ما بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده، گفت: همچنین برگزاری ۱۰۰ جلسه کارگاه های تحکیم خانواده، سواد رسانه، فرزند آوری، جوانی جمعیت و... در محلات برگزار شد.

حجت الاسلام براتی برگزاری فوتبال خیابانی در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی با حضور ۶۰۰ نفر از نوجوان محله در سراسر استان را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: که مرحله ابتدایی در محله ها و مرحله مقدماتی در شهرستان اراک و مرحله نهایی در ورزشگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

 مسئول خانه های احسان استان مرکزی از دیگر فعالیت های خانه های احسان به برگزاری میز خدمت در سراسر محلات برای خدمت رسانی و ارتباط مسئولین استانی و شهرستانی با مردم اشاره کرد و بیان نمود: این برنامه تحت عنوان رزمایش جهادی انجام شده و همچنین برگزاری پویش لبخند احسان با همت ستاد اجرایی از دیگر برنامه های ما بود که توانستیم بیش از ۵۰۰ نفر در محلات استان را به صورت رایگان خدمات دندان پزشکی بدهیم.

برگزاری کلاس‌های تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت توسط خانه‌های احسان

وی برگزاری آیین معنوی اعتکاف در سراسر محله ها با حمایت ستاد اجرایی و حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از معتکفین را نیز از جمله فعالیت های امسال دانست و ادامه داد: توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی ۶۰۰ کیف و لوازم تحریر ولوازم سرمایش و گرمایشی با حمایت ستاد اجرای فرمان حضرت امام نیز از دیگر اقدامات خانه های احسان بود.

براتی برگزاری مراسم جشن، احیا، برگزاری مسابقه، برپایی غرفه های متعدد اجتماعی و فرهنگی را از دیگر فعالیت های خانه احسان دانست و بیان کرد: برگزاری یادواره شهدای محله های خانه احسان و دیدار با خانواده های شهدای محله، از دیگر فعالیت های این مجموعه است.

این مقام مسئول توجه به مسائل فرهنگی را امری ضروری دانست و ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی در محله و مدارس، برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی در مدارس محلات هدف، از دیگر فعالیت های خانه احسان در سال جاری بوده است.

کد خبر 1753504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha