راه‌اندازی کمپین رمضانی برای حمایت از مردم غزه در «نایروبی»

رهبران مسلمان در «نایروبی»، پایتخت کنیا طرح رمضانی خود را برای جمع آوری کمک های مالی در راستای حمایت از فلسطینی‌های آسیب دیده از جنگ اسرائیل در نوار غزه آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nairobinews»، رهبران مسلمان در «نایروبی»، پایتخت کنیا طرح رمضانی خود را برای جمع آوری کمک های مالی در راستای حمایت از فلسطینی‌های آسیب دیده از جنگ اسرائیل در نوار غزه آغاز کرده اند.

«بیلو کرو»، سناتور سابق ماندرا و «عبدالله عبدی»، مجمع ملی رهبران مسلمان، از کنیایی‌ها خواستند از این اقدام بشردوستانه در ماه مبارک رمضان حمایت کنند.

کرو گفت: ما خواستار حمایت مالی از بازماندگان نسل‌کشی جاری در نوار غزه هستیم و جنایات مرتکب شده علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کنیم.

او در مسجد جامع نایروبی همراه با دیگر رهبران مسلمان از جامعه جهانی خواست که کشتار مردم بی‌گناه و نسل کشی در نوار غزه را ساده نگیرند و کاری برای اتمام این جنایات انجام دهند.

رهبران اسلامی همچمیم دولت نایروبی را به دلیل ناتوانی در حمایت از آرمان فلسطین مورد انتقاد قرار دادند.

آنها تاکید کردند که دولت باید آشکارا از پرونده ای که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری ارائه کرده است، حمایت کند.

کرو در این باره گفت: دولت نه می تواند سر خود را زیر برف کند و نه نسبت به رنج مردم غزه و فلسطین بی تفاوت باشد؛ دولت موظف است که این جنایات را محکوم کند همانطور که بسیاری از کشورهای دیگر این کار را انجام داده اند.

عبدی نیز در این گفت: مایه تاسف است که دولت به جای اظهار نظر در مورد جنایاتی که توسط اسرائیل صورت می‌گیرد، سکوت اختیار کرده است.

وی تاکید کرد که باید از همان قدرتی که نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل خواستار آن هستند، برای تشکیل کشور فلسطین در سرزمین‌های اشغالی استفاده کرد.

بر اساس گزارش ها، تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار فلسطینی در جنگ غزه  که در سراسر جهان مورد انتقاد قرار گرفته جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 1753541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha