۶۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی اجرایی شد

اشرفی گفت: ۶۰ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی در سال جاری، با همکاری دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (۱۷ اسفند) در کارگروه تسهیل و رفع موانع استان اظهار کرد: در جلسه امروز مسائل و مشکلات ۱۵ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۱۰ واحد تولیدی درخواست استمهال تسهیلات را داشتند که با همراهی مجموعه بانک کشاورزی، امهال این تسهیلات برای یک دوره دیگر در کارگروه مصوب شد.

وی افزود: مابقی واحدهای تولیدی هم درخواست تقسیط پرداخت هزینه اراضی خود را در شرکت شهرک صنعتی استان را داشتند که مصوب شد این هزینه تقسیط شود تا در تدوام چرخه تولید آنان مشکلی ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تسهیل در فرایند تولید و رفع مانع آن از بزرگترین شاخصه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۸۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شده است که مجموع مصوبات آن به بیش از ۹۰۰ مورد می‌رسد.

اشرفی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان با همراهی و هم‌افزیی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، عملیاتی شده است و مابقی هم در فرایند اجرا است.

وی به مصوبات ارسال شده به کارگروه ملی برای تعیین تکلیف نهایی اشاره کرد و افزود: در همین راستا حدود ۱۰ پرونده به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ارجاع داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: عمده مشکل واحدهای تولیدی استان در بحث امهال تسهیلات بانکی، پرداخت مالیات و درخواست بخشودگی جرائم مالیاتی و همچنین مشکلات زیرساختی در حوزه تأمین آب، برق و گاز بوده که با همکاری و پیگیری دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلات‌ آنان برطرف شده است.

کد خبر 1753698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha