ارتباط مساجد و مدیریت شهری ضرورت دارد

واحدیان به نقش مهم و مثبت مساجد در توسعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: حوزه مدیریت شهری باید پاسخگوی نیازها نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهروندان باشد و با توجه به اهمیت مساجد در توسعه فرهنگی ارتباط مساجد و مدیریت شهری ضروری است.

محمدحسین واحدیان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه شهر توسعه یافته به شهری اطلاق می شود که مدیریت شهری آن به مباحث فرهنگی ورود کرده باشد.

شهردار شهرکرد افزود: ورود شهرداری به مباحث فرهنگی باعث می‌شود این مجموعه از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود که می‌تواند موجب شکل گیری ارتباط بهتر با شهروندان شود.

وی به نقش مهم و مثبت مساجد در توسعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: حوزه مدیریت شهری باید پاسخگوی نیازها نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهروندان باشد و با توجه به اهمیت مساجد در توسعه فرهنگی ارتباط مساجد و مدیریت شهری ضروری است.

شهردار شهرکرد گفت: مساجد بیشترین ضریب نفوذ را در استان دارند و به عنوان یکی از نهادهای فعال حتی در دورترین نقاط استان و روستاها نقش‌آفرین هستند.

واحدیان یادآورشد: مساجد نقش موثری در ایمن‌سازی فضای فرهنگی جامعه بر عهده دارند و در مساجد تراز انقلاب اسلامی همکاری بین ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد، پایگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری و بسیج با محوریت امام مسجد وجود دارد.

کد خبر 1753706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha