۵۰ جشنواره در ایام عیدنوروز و ماه مبارک رمضان در گیلان برپا می شود

جهانی از برگزاری ۵۰ جشنواره در عیدنوروز و ماه مبارک رمضان در گیلان خبر داد و گفت : این جشنواره در حوزه های مختلف کشاورزی، فرهنگی و میراث ناملموس در گیلان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ‌ ولی جهانی امروز (پنج شنبه ۱۷ اسفند) در جلسه ستاد خدمات سفر گیلان گفت: یک هزار غرفه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در مجتمع های بین راهی، بناهای تاریخی و راه های استان در ایام عید نوروز در گیلان برپا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ساماندهی تابلوهای معرفی بناهای تاریخی مورد توجه قرار دارد افزود: ۵۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی و میراث ناملموس برای ماه مبارک ماه رمضان و نوروز برنامه ریزی شده است که نخستین آن برنامه پیشواز ماه رمضان با عنوان " پیشاشو" است.


دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور درباره سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ که امسال مصادف با ایام ماه مبارک رمضان است، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.  

وی افزود: این مصوبه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزرای مربوطه و استان‌ها ابلاغ شده است. نحوه عملکرد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران تعیین شده است.  

جهانی خاطر نشان کرد: باتوجه‌به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، پذیرایی از مهمانان با افطار ساده در مراکز بین‌راهی، بقاع متبرکه و… اجرایی خواهد شد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیین‌ها و رسوم مذهبی این ماه از برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد برای تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ است.  

روشنایی معابر، تجهیز بیمارستان ها، ایمن سازی راه های مواصلاتی پر خطر، رفع نواقص جاده ای، ذخیره سازی بنزین و تشدید نظارت بر بازار از موارد مورد تاکید مدیران شرکت کننده در ستاد خدمات سفر گیلان بود.
گفتنی است: مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان به تشریح برنامه‌های دستگاه‌های متبوع برای نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان پرداختند.

کد خبر 1753771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha