تبلیغات دشمنان برای تحریم انتخابات با مشارکت مردم شکست خورد

حجت الاسلام کاظم صادقی با اشاره ضمن تشکر از حضور حماسی مردم رودبار زمین در انتخابات، عنوان کرد: بررسی شرایط موجود نشان می‌دهد که با همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی به‌ ویژه در ۵ سال اخیر و با تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها و دشمنان داخلی و خارجی برای تحریم انتخابات، مردم با حضور حماسی مردم ناامید شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۸ اسفندماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان، گفت: برنامه‌ریزی برای اهتمام به امور مهم و ترک غیر مهم، دعای زیاد (خلوت با خدا)، استغفار زیاد، تلاوت قرآن بسیار، توبه از گناهان، ادای حق‌الناس و امانت از راه های ورود به این ماه مبارک است.

امام جمعه جازموریان به سالروز پاسداشت مقام شهید اشاره کرد و افزود: در فرهنگ اسلامی یکی از مقدس ترین واژه‌ها و مفاهیم، واژه و مفهوم «شهید» است.

وی شهید را فاتح قله رابطه انسان با خدا دانست و ابراز کرد: شهید، سرمایه نمادین برای نجات انسان و انسانیت می باشد.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: مجاهدت‌های جوانان در میدان‌های سخت از جمله دفاع مقدس با ذکر دعا و روحیه برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و در برابر چشم همگان نمایان کرد.

خطیب جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده آنها روبه‌رو شدند و مصیبت را با شکر همراه کردند.

وی تصریح کرد: استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی دستاورد بلکه خون‌ آورد صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است که اکثریت جوان اما همه در رتبه‌های رفیع انسانیت هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره ضمن تشکر از حضور حماسی مردم رودبار زمین در انتخابات، عنوان کرد:
بررسی شرایط موجود نشان می‌دهد که با همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی به‌ ویژه در ۵ سال اخیر و با تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها و دشمنان داخلی و خارجی برای تحریم انتخابات، مردم با حضور حماسی مردم ناامید شدند.

امام جمعه جازموریان بیان کرد: امید دشمنان به مشارکت ۱۰ تا ۲۵ درصدی بود اما مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران پاسخ محکمی است به این دشمنان و در حقیقت این بار ملت ایران دشمنان خود را تحریم کردند و در این جنگ نابرابر، پیروز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و شکست‌ خورده دشمنان داخلی و خارجی این ملت هستند.

وی ابراز کرد: معنای کاهش مشارکت رقمی بین ۱۸ تا ۳۰ درصدی این است، این ظرفیت وجود دارد که ۳۰ درصد دیگر به مشارکت افزوده شود. اینجاست که آسیب‌های کم‌کاری‌ها در گسترش و تعمیق جهاد تبیین، رخ می‌نماید و همگان را به تأمل در قصور و تقصیرهای خود فرا می‌خواند.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: قطعا تلاش اقشار مختلف مردم، مسئولین و فعالان جبهه انقلاب در شکل‌گیری مشارکت ۴۰ درصدی تأثیر گذار بوده اما این را می‌دانیم که همه اقشار فوق از ظرفیت کامل خود برای جهاد تبیین استفاده نکردند و اقدامات تبیینی جدی هم دیرهنگام بود.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان، عنوان کرد:
تذکرات زودهنگام رهبر انقلاب به مجلسی که هنوز تشکیل نشده و حتی، برای تکمیل، نیازمند دوره دوم انتخابات است، به چه معناست!؟.

وی اضافه کرد: به این فقره از بیانات معظم له توجه فرمایید که تشکیل هر مجلس جدیدی حادثه‌ شیرینی است، لکن این حادثه‌ شیرین را می‌شود تلخ کرد، آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند
سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌ گری‌های دشمن‌ پسند است.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: باید خیلی مراقبت کرد؛ نگذارند شیرینی تشکیل مجلس جدید از بین برود و کام‌ها تلخ شود اگر این مراعات را نکنند، اولین اثرش این است که کام ملت، فضای سیاسی کشور، فضای تلخ می‌شود.

امام جمعه جازموریان ادامه داد: اثر بعد هم این است که مجلس از کارایی می‌افتد، وقتی مجلس شورای اسلامی دچار دعوا، ستیزه، مقابله و جبهه‌بندی‌های گوناگون شد، به طور طبیعی از کار اصلی خودش باز می‌ماند، دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها مانع می‌شود.

وی خطاب به منتخبان جدید مجلس شورای اسلامی، گفت: بدانید که مردم و رای دهندگان در انتظار گره گشایی از امور خود هستند نه جار و جنجال بیهوده که جز ناامیدی حاصلی ندارد. از همین رو رهبر معظم انقلاب، دعوا و ستیزه را مغایر با وظایف مجلس آینده عنوان می کنند.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: رهبری فرمود؛ «اثر بعد هم این است که مجلس از کارایی می‌افتد یعنی وقتی که مجلس شورای اسلامی دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌بندی گوناگون این‌جوری شد از کار اصلی خودش باز می‌ماند. بطور طبیعی دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها مانع میشود از اینکه اینها به کارشان برسند.».

خطیب جمعه جازموریان ابراز کرد: اکنون وقت آن رسیده که همه با عمل به سخن رهبری از آزمون ولایت پذیری سربلند بیرون آمده و تذکر صریح ولی فقیه را بر چشم خود بگذاریم.

وی اظهار کرد: رهبری فرمودند: «یک شاخص عمده‌ی جمهوری اسلامی این است که؛ دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی متشرع باشند، مراعات حرام و حلال و دروغ و غیبت و تهمت این‌ چیزها را بکنند ما همچنانی که در کارهای شخصی خودمان باید مراقبت بکنیم و تقوا پیشه کنیم از محرمات اجتناب بکنیم در محیط سیاسی و در کار سیاسی هم عیناً همین وجود دارد باید از محرمات اجتناب کرد، باید این را در رأس کارها باید قرار داد. در کارهای سیاسی، در برخوردهای سیاسی، در دسته‌بندی‌های سیاسی که قهراً با اختلاف سلیقه نوعی دسته‌بندی وجود دارد باید مراعات تقوی کرد، باید مراعات اجتناب از محرمات شرعی را به جد انسان بایستی داشته باشد این اگر بود ان‌شاءاللّه نتایج کار هم مطلوب خواهد بود خدای متعال هم به کار برکت خواهد داد».

حجت الاسلام صادقی با اشاره به سرما زدگی محصولات کشاورزی مردم، خطاب به استاندار، نماینده مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، گفت: تمام امید کشاورزان به برداشت محصول شان بود که با سرما زدگی چند روز اخیر خسارت های فراوانی متحمل شدند برای جبران محصولات کشاورزی این عزیزان و صاحب نعمتان خودمان حتما اقدام عاجلی انجام دهید.

کد خبر 1753872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha