مشارکت بالای ۵۰ درصد در شرایط جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن قابل قبول است

حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات در شرایط جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن قابل قبول بود، خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه جیرفت میزان مشارکت مردم در انتخابات بالای ۵۰ درصد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۸ اسفندماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال سه اصله نهال کاشتند و ما هم به پیروی از ایشان باید سه درخت غرس کنیم.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: ایشان نهال زیتون کاشتند که نماد مقاومت است و به یاد مردم غزه و جبهه مقاومت غرس کردند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات سه راهبرد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را بیان داشتند که خوشبختانه رقابت در حد مطلوب بود.

حجت الاسلام تارم امنیت انتخابات را بسیار عالی ارزیابی کرد و افزود: در شرایطی که از همه سو انتخابات و مردم تهدید به ناامنی بودند این انتخابات در حد اعلی امنیت برگزار شد.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: انتخابات در کمال سلامت برگزار شد اما به این معنا نیست که در گوشه و کنار تخلفاتی صورت نگرفته باشد طبق قانون هر کاندیدای که شکایت داشته باشد به شکایت او رسیدگی می شود.

وی با اشاره به این که در مجموع انتخابات از نظر سلامت مطلوب برگزار شد، عنوان کرد: این سه راهبرد رهبری به خوبی عملیاتی شد.

حجت الاسلام تارم با بیان این که برخی در داخل همنوا با دشمنان درباره میزان مشارکت مردم فضاسازی و سیاه نمایی هایی می کنند، ابراز کرد: راهبرد دشمن، مشارکت ۲۰ تا ۲۵ درصدی مردم بود یعنی مشارکت مردم به حداقل برسد اما ملت ایران با حضور حماسی در مقابل این راهبرد جنگیدند و این است که مقام معظم رهبری از این انتخابات به عنوان یک جهاد نام بردند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این نمره قابل قبولی در این انتخابات را ملت سرافراز ایران اسلامی کسب کرد، افزود: ۱۸ درصد از میانگین مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته شرکت نکردند البته این میزان مشارکت برای ما جای خوشحالی نیست و برای مسئولین یک هشدار است که باید کارنامه اقدامات خود را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: جبهه انقلاب باید علت عدم مشارکت ۱۸ درصدی در انتخابات را بررسی کند، آیا جهاد تبیین که از تاکیدات، مطالبه فوری و واجب مقام معظم رهبری بود، چه میزان محقق شده است.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: عدم مشارکت این ۱۸ درصد نشان از این نیست که آنها مخالف نظام و انقلاب هستند بلکه اینها از مرفهین می باشند و ما نتوانستیم برای اقناع سازی آنها در انتخابات کاری انجام دهیم.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات در شرایط جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن قابل قبول بود، خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه جیرفت میزان مشارکت مردم در انتخابات بالای ۵۰ درصد بود.

وی با اشاره به این که کاندیدای همگی از نخبگان شهرستان جیرفت بودند، تصریح کرد: کاندیدا با صرف سرمایه های خودشان برای رونق انتخابات استفاده کردند که این کار بسیار مقدس است.

کد خبر 1753909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha