ماه دوازدهم به تماشای «هلال رمضان» نشست

دوازدهمین نشست فرهنگی ادبی ماه، در آستانه‌ی حلول ماه مبارک رمضان و میلاد حضرت محمدهلال‌بن‌علی‌بن‌ابیطالب علیهم‌السلام در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام دهنو شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دوازدهمین محفل انجمن فرهنگی ادبی هیئت(ماه)، در آستانه‌ی حلول ماه مبارک رمضان و میلاد فرخنده حضرت محمدهلال‌بن‌علی‌بن‌ابیطالب علیهم‌السلام در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام دهنو شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

در این شادیانه‌ی دهه‌ی هلالیه که با پرچم‌گردانی پرچم گنبد حرم حضرت محمدهلال علیه‌السلام از سوی خادمان افتخاری حرم مطهر همراه بود، شاعران و ذاکران در مدح مولود روز آخر ماه شعبان، حضرت محمدهلال‌بن‌علی‌بن‌ابیطالب علیهم‌السلام به «هلالی‌خوانی» پرداختند.

این نشست با اهدای هدایا و بسته‌های تبرکی به شاعرانی که در مدح حضرت محمدهلال‌بن‌علی‌بن‌ابیطالب علیهم‌السلام، اشعاری سروده بودند، تقدیم شد.

ماه دوازدهم به تماشای «هلال رمضان» نشست

حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شب اول ماه رمضان چشم به جهان گشود. دلیل نامگذاری ایشان بدین صورت بوده است که حضرت علی (ع) نگاهی به هلال اول ماه کردند و فرمودند «هذا هلال وجهه» چهره فرزند من همچون هلال می درخشد، و بر همین اساس او را محمد هلال (ع) نامیدند.

این امامزاده بزرگوار از لحاظ نسبی از مادر به پیامبر (ص) و حضرت زهرا (س) می رسد و از پدر با کمترین واسطه به امیر مؤمنان علی (ع) منسوب است و نخستین امامزاده‌ای است که پس از واقعه کربلا وارد کشور ایران شد. مادر حضرت محمدهلال بن علی (ع) اُمامه (دختر زینب، فرزند پیامبر (ص)) است و در واقع اُمامه دختر خواهر حضرت زهرا (س) و نوه رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) است.

ماه دوازدهم به تماشای «هلال رمضان» نشست

انجمن ادبی هیئت (ماه) وابسته به هیئت حضرت اباالفضل(ع) دهنو، ششم اسفندماه سال ۱۴۰۱ همزمان با سالروز میلاد خجسته قمر بنی‌هاشم(ع) با حضور استاد عبدالجبار کاکایی و با رویکرد پرورش استعدادهای جوان در پرتوافشانی و ارادت‌ورزی در مسیر عشق به ولایت و امامت در عرصه ادبی و فرهنگی، فعالیت خود را آغاز کرد و نشست های فرهنگی ادبی این انجمن به صورت ماهانه در حسینیه این هیئت برگزار می‌شود.

ماه دوازدهم به تماشای «هلال رمضان» نشست

ماه دوازدهم به تماشای «هلال رمضان» نشست

کد خبر 1753914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha