درخشش دهه هشتادی‌ها در «روزی که بهشتی شدم»

نمایش «روزی که بهشتی شدم» به نویسندگی ندا ثابتی و کارگردانی ریحانه رضائی، کاری از کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) روایتی از مسلمان شدن بانوان یهودی به واسطه عطایای حضرت زهرا(س) را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان از ۱۳ اسفندماه آغاز شده و جمعه، ۱۸ اسفندماه به کار خود پایان داد. ازجمله نمایش هایی که در این ایام توسط گروه های نمایش بچه های مسجد در مساجد اجرا شد «روزی که بهشتی شدم» نام داشت که با کارگردان آن گفتگو کرده ایم.

ریحانه رضائی، بازیگر و کارگردان روزی که بهشتی شدم در گفت و گو با خبرنگار کانون ها و مساجد خبرگزاری شبستان درباره محتوای این نمایش، بیان کرد: این تئاتر درباره حضرت زهرا(س) است و جریانی تاریخی را در قالب نمایش به تصویر می کشد.

وی ادامه داد: این نمایش روایت می کند که زنان غیرمسلمان مدینه درصدد بودند با دعوت از دختر پیامبر (ص) به بزم عروسی به ظاهر پرشکوه خود، به ایشان بی احترامی کنند بنابراین خود را به بهترین لباس ها و زیورآلات آراستند و با شیطنت، حضرت زهرا (س) را به این مجلس دعوت کردند، اما با آمدن حضرت زهرا (س) به مجلس و لباس بهشتی‌ای که بر تن داشتند، همه آنان انگشت به دهان مانده و متحیر بودند، سپس حضرت زهرا (س) با هدیه دادن لباس بهشتی به عروس، باعث شدند عروس و تعدادی از زنان یهودی مسلمان شوند.

درخشش دهه هشتادی‌ها در «روزی که بهشتی شدم»

ریحانه رضائی، متولد سال ۱۳۸۴، دانش آموخته رشته گرافیک، بازیگر تئاتر و کارگردان «روزی که بهشتی شدم» از سال ۹۶ مشغول فعالیت در تئاتر بوده و همچنین سابقه حضور در نمایش «دختران روستای ما» و «آن سوی رؤیا» را دارد. 

رضائی، هدف از ساخت این نمایش را انتقال مفاهیم و جریانات مذهبی در قالب نمایش به مخاطب  اعلام و خاطر نشان کرد: محتواهای مذهبی هم می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد و مورد توجه قرار گیرد. 

درخشش دهه هشتادی‌ها در «روزی که بهشتی شدم»

گفتنی است، در این نمایش که تیم بازیگران هفت‌نفره شامل سروین اصلانی، ریحانه رضائی، الهام اقدمی، مهدیه حدیثی، پینار رحیمی، فاطمه عباس خلیفه لو و زهرا علمی نقش آفرینی کردند.

کد خبر 1753941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha