اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱۵بقاع متبرکه مازندران

حجت الاسلام حیدری جناسمی از اجرای طرح ضیافت الهی و طرح نوروزی آرامش بهاری در سطح ۲۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و خواستار حفظ حرمت شب های قدر در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان‌مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در هشتادو هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان و چهارمین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیار علویان با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و آماده‌سازی اماکن متبرکه برای پذیرایی از روزه‌داران و مسافران نوروزی، اظهار کرد: طرح ضیافت الهی و طرح نوروزی آرامش بهاری در سطح ۲۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه مازندران اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه این طرح ها تا ۲۳ فروردین ادامه دارد، گفت: در راستای طرح ضیافت الهی مراسم سخنرانی، جزءخوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم و دعاخوانی در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت با غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی، کودک و نوجوان و ویزیت رایگان در آستان مقدس امامزادگان مازندران با حضور روحانیون و مبلغین اعزامی از قم و بومی برپا می‌شود، افزود: در ماه رمضان توزیع نان صلواتی و افطاری ساده با کمک خیرین و از محل موقوفات مازندران را خواهیم داشت. 

وی به گردشگرپذیر بودن مازندران و اینکه برخی از مسافران هرساله برای زیارت آستان مقدس امامزادگان مدفون در استان به این خطه از شمال کشور سفر م کنند اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰۰ سوئیت و زائرسرا در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برای اسکان و میزبانی از مسافران نوروزی آماده سازی شده اند.

حجت الاسلام حیدری جناسمی به اجرای طرح غبارروبی مساجد و اماکن مقدسه استان به ویژه مساجد و امامزادگان بین راهی اشاره کرد و یادآورشد:مراسم لحظه تحویل سال‌نو در بقاع متبرکه مازندران برگزارخواهدشد.

وی به تقارن روز طبیعت(سیزده بدر) با ایام شهادت امیرالمومنین امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: مسئولین برای حفظ حرمت لیالی قدر در نوروز ۱۴۰۳ تدبیر کنند.

کد خبر 1753965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha