ما باید همواره آماده ظهور منجی عالم بشریت باشیم

باقرزاده در معهد «سیدة نساء العالمین» بقاع لبنان گفت: ما باید همواره آماده ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مراسمی که با حضور بیش از صدها  نفر از دانش‌آموزان خواهر معهد «سیدة نساء العالمین» بقاع لبنان برگزار شد، به اهمیت معنی «انتظار» پرداخت و اظهار داشت که مسئله انتظار آمادگی کامل همه جانبه است. زیرا انتظار در یک مفهوم و معنی نبوده و شامل ابعاد گوناگونی است.

وی افزود: ما یک تصور از مفهوم انتظار در اذهانمان گنجانده شده است و آن آمادگی از لحاظ نظامی است. آمادگی نظامی بسیار مهم و اساسی بوده ولی به تنهایی کافی نیست، باید با ابعاد دیگر توام شود تا مفهوم انتظار تحقق شود. لذا ما باید همواره «آماده‌ باش» در زمینه‌های مختلف بوده تا بتوانیم از منتظران باشیم.

رایزن فرهنگی کشورمان در سخنان خود، دانشجویان را مورد خطاب قرار داد و گفت: ما درصدد بنیانگذاری یک تمدن جهانی با ویژگی‌هایی منسجم با مفاهیم خود بوده که یکی از مهمترین مقدمات آن، ضرورت تولید دانش‌های معاصر است. دانش‌هایی که با آموزه‌های اسلامی سازگاری داشته و با ارزش‌های آن پیشرفت و نیازهای ما را بر آورده می‌کند و این وظیفه مؤسساتی مانند همین مؤسسه «سیدة نساء العالمین» است تا بتوان دانش‌های اسلامی را بازتولید و پایه‌های اولیه تمدن نوین اسلامی را پی‌ریزی کنیم.

در ادامه، دانش‌آموزان سرود «سلام یا مهدی» را نواخته و به دانش‌آموزان عبای اسلامی با نام «عبای زینبی» هدیه داده شد.

همچنین از دانش‌آموزانی که دعای عهد را حفظ و شرح آن را ارائه کردند، تجلیل به‌ عمل آمد و مدیریت معهد «سیدة نساء العالمین» به برندگان تبریک گفت و آنان را به تهذیب نفس و آراستن خود به اخلاق نیکو جهت تجدید عهد با امام زمان(عج) دعوت کرد تا بتوان از مخلصان حقیقی و شیعیان راستگوی حضرت باشم.

کد خبر 1753991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha