تربیت خبرنگاران مسجدی در مشهد

اولین دوره توانمندسازی رسانه‌ای بچه‌های مسجدی مشهد که به مدت ۴ هفته درمسجد حسین ابن علی(ع) منطقه طبرسی برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی رنگ آمیز طوسی، مدیر خبرگزاری شبستان خراسان رضوی در مراسم اختتامیه اولین دوره توانمندسازی رسانه‌ای بچه‌های مسجدی محله طلاب و طبرسی که در فرهنگ‌سرای قرآن و عترت برگزار شد با اشاره به پیشینه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم افزود: ابرقدرت‌ها و قدرطلبان همواره به دنبال حکومت بر مردم بوده اند، چه به صورت سرزمین و چه تسلط بر افکار جامعه؛ و رسانه همواره اصلی‌ترین ابزار مدیریت افکار عمومی بوده  و هست. 

تربیت خبرنگاران مسجدی در مشهد

این فعال رسانه ای گفت: پس از انقلاب، ابتدا دشمن با جنگ سخت به نبرد ایران آمد ولی جوانان ما که با روحیه پهلوانی آمیخته با فرهنگ عاشورایی بزرگ شده بودند، تمام قد مقابل تمام جهان ایستادند و پیروز شدند. دشمن متوجه قدرت این فرهنگ شد و همین نقطه قوت را مورد هجمه قرار داد. 

تربیت خبرنگاران مسجدی در مشهد

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم حالا به جنگ ترکیبی همه جانبه تبدیل شده است، ادامه داد: اکنون با گسترش شبکه های اجتماعی دشمن نه تنها فرهنگ، که بنیان خانواده و حتی اقتصاد ما را هدف گرفته و از هر روشی برای القاء حس ناامیدی و ترویج خودتحقیری اقدام می‌کند.

رنگ‌آمیز طوسی تاکید کرد: در عصر انفجار اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی دیگر تنها رسانه‌های رسمی نیستند که اثرگذارند، بلکه رسانه‌های محلی  و انسان‌رسانه‌ها نیز به جمع موثرین رسانه‌ای در جامعه پیوسته‌اند. 

وی اضافه کرد: این امر باعث شده تربیت خبرنگاران محلی و مسجدی، هم برای ایجاد رسانه‌های محلی و هم شهروند خبرنگاران مطالبه‌گری که در فرم انسان‌رسانه به تبیین، مطالبه‌گری و روشنگری بپردازند بیش از پیش ضرورت پیدا کند. 

تربیت خبرنگاران مسجدی در مشهد

این فعال رسانه‌ای یادآور شد: ما در ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد و خبرگزاری شبستان، با همکاری مساجد و بسیج تلاش داریم با برگزاری دوره‌های توانمندسازی رسانه‌ای در محلات به این مهم دست یابیم.

رنگ‌آمیز طوسی خاطرنشان کرد: امید که با تربیت خبرنگاران مسجدی، ضمن اینکه صدای محله به گوش مسوولین رسانده شود، افسران جنگ نرمی وارد عرصه مطالبه‌گری و جهاد تبیین شوند و با انگیزه و پشتکاری که در این عزیزان سراغ دارم، پرچم عدالت‌خواهی و حق طلبی را همچنان برافراشته نگه‌دارند. 

پایان پیام/

کد خبر 1754063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha