مجلس دوازدهم برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان علوم انسانی چاره اندیشی کند

عضو هیئت علمی دانشگاه قم بر لزوم چاره اندیشی مجلس دوازدهم به منظور اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان علوم انسانی در کشور تأکید کرد.

دکتر سید محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که در حال حاضر یکی از مطالبات نسل جوان به خصوص درس خوانده های دانشگاهی، بحث اشتغال است، گفت: از نمایندگان مجلس دوازدهم انتظار می رود که در بحث قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین، زمینه مساعدی فراهم کنند که جوانان تحصیل کرده، شغل مناسبی داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم افزود: به خصوص در رشته های علوم انسانی این نیاز بیش از پیش احساس می شود که فکری برای اشتغال فارغ التحصیلان این رشته ها شود.

وی گفت: طبعاً تنها دولت و حاکمیت و به طور کلی قوای سه گانه نمی توانند به تقاضاها در این زمینه پاسخ دهند و لذا باید با کمک مردم و بخش خصوصی کاری کرد که زمینه اشتغال جوانان تحصیلکرده در کشور فراهم شود.

این مدرس دانشگاه همچنین بیان داشت: یکی از بایسته ها در این زمینه، تلاش هدفمند و مستمر به منظور تجاری سازی علوم انسانی است که در این رابطه قوه مقننه نقش مهم و کلیدی برعهده دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت از طرح های مبتکرانه در راستای تجاری سازی علوم انسانی شرایطی فراهم آورد که بخش قابل توجهی از تحصیل کردگان علوم انسانی متناسب با تحصیلات خود بتوانند شغل مناسبی داشته باشند و در نهایت به رشد و توسعه کشور کمک کنند.

کد خبر 1754113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha