مساجد برای ضیافت ماه مبارک رمضان آماده می شوند

سیفی خزلی گفت: دهه آخر ماه شعبان مساجد را غبارروبی می کنند  فرش ها را تطهیر و شستشو می دهند و با عطر و گلاب مساجد برای عبادت و ضیافت ماه مبارک رمضان آماده می شوند.

زهرا سیفی خزلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به دهه تکریم از مساجد و غبار روبی مساجد، گفت: خداوند در قرآن کریم درباره پاکیزگی مساجد به حضرت ابراهیم سلام الله علیه و مؤمنان سفارش به تطهیر مساجد کرده است، زیرا کانون مسجد، محل برگزاری نماز، تلاوت قرآن، تفسیر قرآن، سخنرانی، برگزاری دعاها، پاسخ به سؤالات شرعی و سیاسی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی در اسلام آباد غرب افزود: در اسلام تأکید شده است که هنگام حضور در مساجد با زینت باشید و لباس تمیز و خوب و معطر به همراه داشته باشید. بنابراین باید مساجد را پاک نمود و با نیت پاک و خالص مسجد ساخت.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با همت بانوان مومن و متدین کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) فضای مسجد غباروبی و تنظیف شد.

سیفی خزلی تصریح کرد:برنامه های نماز جماعت، تلاوت  قرآن، ویژه برنامه سحر و افطار را در ماه رمضان در مساجد برگزار و در تعدادی از مساجد هم مبلغین فعال هستند.

کد خبر 1754229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha