طرح قرآنی مسطورا در مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

کارگر از برگزاری طرح قرآنی مسطورا همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: ۳۰ آیه قرآنی در قالب این طرح برگزار می شود.

ابوذرکارگر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با هدف رساندن پیام قرآن به گوش مردم در قالب تبیین آیه‌های کوتاه قرآنی از نخستین روز ماه مبارک رمضان در استان آغاز می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در این طرح ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان با معارف و آموزه‌های قرآنی بیش از پیش آشنا شوند و در مرحله بعد ۶۰ هزار نفر از این افراد به طور جدی‌تر این طرح را دنبال کنند و در نهایت در مرحله سوم ۶ هزار نفر موفق به حفظ آیات قرآن کریم شوند.

وی با تشریح جزییات بیشتری از طرح مسطورا، تصریح کرد: در این طرح قرآنی قرار است طی چهار سال به طور سراسری در کشور ۱۵۰ آیه از قرآن کریم در قالب‌های پویانمایی، کلیپ، نقاشی و تولیدات رسانه‌ای برای مردم تبیین و تفسیر شود و از این طریق مردم با معارف قرآنی بیش از پیش آشنا شوند.

کارگر با اشاره به نحوه انتخاب آیات قرآنی طرح مسطورا، بیان داشت: تلاش شده تا آیاتی کوتاه و اینکه بیش از دیگر آیات قرآن کریم متناسب با نیازهای روز باشد و حیات اجتماعی را شکل ‌دهد در قالب این طرح به مردم عرضه ارائه شود.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان ۳۰ آیه تبیین می‌شود و در کنار آن پویشی راه‌اندازی شده است که افراد می‌توانند با ارسال عدد پنج به شماره ۳۰۰۰۱۹۲۶ در این پویش شرکت کنند و روزانه به پنج نفر از شرکت‌کنندگان نیز هدایایی اهدا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، طرح مسطورا را یک طرح ابتکاری در حوزه قرآن عنوان کرد و گفت: امسال با اجرای این طرح نشر معارف قرآن در ماه مبارک رمضان از گستردگی بیشتری برخوردار می‌شود و سال متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته خواهد بود.

کارگر یادآور شد: در پایان مرحله اول این طرح که همزمان با ماه مبارک رمضان است تجمع و همایشی با حضور حافظان طرح برگزار و ۲ هزار نفر از این افراد که به مرحله کنشگری رسیده‌اند به عنوان مربیان و کنشگران در مرحله دوم طرح که در تابستان اجرا می‌شود به کارگیری می‌شوند.

کد خبر 1754272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha