۱۰۰۰ آشپزخانه برای اطعام نیازمندان مازندرانی در ماه رمضان راه‌اندازی می‌شود

معافی از راه‌اندازی ۱۰۰۰ آشپزخانه برای اطعام نیازمندان مازندران در ماه رمضان خبر داد و گفت: همزمان با ماه نزول قرآن ماه مهمانی خدا، یک میلیون وعده غذایی ویژه افطار و سحر برای نیازمندان استان طبخ و توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از استان مازندران، میثم معافی، مدیرکل کمیته امداد مازندران در نشست با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به پیشینه جشن نیکوکاری با بیان اینکه جشن نیکوکاری با شعار «عیدهمدلی» تاپایان اسفند ماه جاری ادامه دارد، اظهار کرد:  ۲۰۰ پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی با همکاری مراکز نیکوکاری در سراسر استان برپاشده است.

وی با بیان اینکه ۱۶هزار دانش آموز استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: جشن نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه، یاری رساندن به  دانش آموز تحت حمایت و بسترسازی برای مشارکت مردم فهیم مازندران درحال برگزاری است.  

معافی افزود: به همین منظور پاکت‌های مخصوص جمع آوری کمک‌های نقدی جشن نیکوکاری در مدارس سراسر استان توزیع شد تا ضمن آموزش مفاهیمی همچون نوع دوستی و کمک به محرومان در نسل‌های آینده که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تأکید شده است، مردمی سازی فرایند خدمت به نیازمندان را با تأسی از انقلاب مردم پایه ترویج نماییم.
وی بابیان اینکه سال گذشته کمک‌های عیدانه به ارزش ۶۲ میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت اهدا شده است، اظهارامیدواری کرد با پیش بینی‌های انجام شده و همراهی خیرین عزیز به یاری خدا این مبلغ در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

معافی به جشن خودکفایی چهارهزار مددجوی استان مازندران اشاره کرد و افزود: مردمی سازی، قرض الحسنه و عدالت توزیع سه راهبرد کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه سنت نبوی قرض الحسنه درمقابل سنت ربوی قرار دارد، گفت: سال گذشته هشت میلیارد تومان قرض الحسنه(قرض ماندگار) در استان دریافت شد.

معافی ادامه داد: امسال این عدد به مرز ۱۰میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۹۰درصد ماموریت های کمیته امداد با قرض الحسنه محقق می شود، افزود: در ماه رمضان نیز خیرین و مردم نوع دوست استان برای قرض ماندگار پای کار می آیند که شایسته تحسین است.

معافی از برگزاری رزمایش توزیع جهیزیه در آستانه نوروز ۱۴۰۳خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد تا پایان سال عملکرد توانمند سازی برای ۳ هزار و ۹۰۰خانواده تحت حمایت اجرایی گردد.

وی به فعالیت کارگروه جذب اعتبارات جزء ۳ و ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور  اشاره کرد و افزود: کمیته امداد مازندران در سال ۱۴۰۲ از محل جزء۴ حدود ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که از این میزان تاکنون حدود ۷۲۰ میلیارد تومان را جذب نموده است.

معافی گفت: همچنین از محل جزء ۳ که ازاعتبارات در اختیار استانداری است تا کنون ۲۹۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کردکه بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارجذب شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲۰مسکن مددجویی امسال احداث شد، بیان کرد: مازندران فقر زمین دارد اما مردم و خیرین برای خانه دارشدن مددجویان اهدای زمین دارند.

معافی بابیان اینکه نهضت ملی مسکن باید مددجو محور شود، گفت:  ۶۰واحد مسکونی در بهشهر در زمین اهدایی یک خیر نیک اندیش احداث خواهد شد.

وی بابیان اینکه هزار آشپزخانه در مازندران ویژه اطعام سحر و افطار مددجویان و نیازمندان افتتاح می شود، افزود: یک میلیون وعده غذایی برای نیازمندان استان طبخ و توزیع می شود.

معافی با بیان اینکه ماموریت های امداد محله و مسجد محور درحال انجام است، گفت: با انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی سپاه کربلا هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد.

کد خبر 1754350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha