جشن فرشته‌ها ویژه دختران و روزه اولی‌های در استان مرکزی برگزار می شود

حجت الاسلام محمدی از برگزاری جشن فرشته‌ها ویژه دختران و روزه اولی‌های در سراسر استان مرکزی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت‌الاسلام بهزاد محمدی امروز دوشنبه در جمع (۲۱ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک مضان، ماه بهار قرآن و تقارن آن با سال جدید، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی در سطح مساجد، هیئات مذهبی و ... با حضور گسترده اقشار مختلف برگزار می شود که امسال نیز شاهد اجرای این برنامه ها در سراسر استان هستیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه های ماه رمضان با غبار روبی و عطر افشانی مساجد قبل از آغاز ماه مبارک شروع می شود، افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد این استان برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی شد ند.

وی با بیان اینکه غبارروبی مساجد استان با پویش مردمی برگزار می شود، ادامه داد: بانوان نقش موثری در این راستا داشتند.

اعزام مبلغ به مناطق روستایی

این مقام مسئول در ادامه به اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی خبر داد و گفت: به روستاهایی که بالای ۴۰۰ نفر جمعیت داشته باشد، روحانی مستقر و در روستاهای زیر ۴۰۰ نفر جمعیت، روحانی به صورت گردشی حضور پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، با بیان اینکه جشن فرشته‌ها ویژه دختران و روزه اولی‌های برگزار می شود، ادامه داد: جشن فرشته ها ویژه دختر و پسر در ۱۲ شهرستان استان مرکزی تدارک دیده شده است که با حضور گسترده روزه اولی ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته در نقاط مختلف این استان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پویش «بیت نورانی» از دیگر برنامه ها است که در ماه مبارک رمضان با محوریت بانوان برگزار می شود.

 حفظ آیات قرآن کریم با هدف انس هر چه بیشتر با کلام وحی

این مقام مسئول همچنین به طرح ملی «مسطورا» اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از ماه مبارک رمضان امسال آغاز می شود و مقرر است ۱۵۰ فراز کاربردی از قرآن کریم توسط شرکت کنندگان حفظ شود.

وی با بیان اینکه در این طرح آیات قرآن که بر اساس توحید، نبوت، معاد، امامت و ایمان است توسط شرکت کنندگان حفظ شود، اضافه کرد: بر اساس این طرح مقرر شده که در ماه رمضان ۳۰ آیه حفظ شود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند عدد پنج را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۴ پیامک کنند، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، ارتباط با قرآن کریم، فهم آیات و تبدیل شرکت‌کنندگان به کنشگران فرهنگی است.

کد خبر 1754352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha