آغاز ثبت نام آزمون حوزه‌های کشور از فردا/ ۲۰درصد از داوطلبان دانشگاهی هستند

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آغاز ثبت نام پذیرش از متقاضیان ورود به حوزه های علمیه کشور گفت: علاقمندان از فردا می توانند برای ثبت نام به سامانه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد امروز (دوشنبه ۲۱ اسفندماه) در نشست خبری پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ حوزه های علمیه  گفت: متقاضیانی که مدرک قبولی پایه هشتم و بالاتر دارند می‌توانند از فردا۲۲ اسفند با مراجعه به تارنمای https://paziresh.ismc.ir نسبت به ثبت نام اولیه در حوزه‌های علمیه اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط ثبت نام گفت: صلاحیت عمومی و اختصاصی از شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه‌ است و قبول شدگان در ۲ دسته آموزشی حوزه‌های بلند مدت و نیز کوتاه مدت سفیران هدایت پذیرش می شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه نیمه تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و در بیش از ۵۰ حوزه امتحانی برگزار می شود.

رستم نژاد تصریح کرد: کسانی که دارای رتبه برتر در مسابقات علمی کشوری یا حافظ قرآن و نهج البلاغه دارند، ‌ شامل اولویت‌ هایی در پذیرش خواهند بود.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه با اشاره به ظرفیت پذیرش ۳ تا ۴ هزار طلبه جدید الورود در سال تحصیلی آینده گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و در نظر گرفتن آمار متقاضیان و پذیرفته شدگان در دوره‌های گذشته، حدود ۳۰ درصد متقاضیان اولیه، در نهایت با کسب نمرات لازم در آزمون‌های کتبی و شفاهی واجد  شرایط تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهند شد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند جزئیات محتوای آزمون را در سایت سنجش و آموزش حوزه‌های علمیه مشاهده کنند ادامه داد: بر اساس آمار در سال های اخیر حدود ۲۰درصد از داوطلبان از دانشگاهیان هستند.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه با اشاره به تبلیغات دشمن علیه حوزه ادامه داد: زمانی که فردی می‌خواهد وارد نهاد علمی مانند دانشگاه شود تبلیغ منفی وجود ندارد اما در ارتباط با حوزه‌ها افرادی از خارج  و بعضا در داخل شبانه‌روزی در تلاش هستند تا جلوی ورود به این مراکز علمی را بگیرند اما علی رغم این تبلیغات سو، در آزمون ورودی سال گذشته رشد معنادار در متقاضیان آزمون نسبت به سال قبل تر آن شاهد بودیم که در حدود ۲۱ درصد بود.

کد خبر 1754399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha