ائمه جمعه از بروز چالش‌های اجتماعی جلوگیری کنند

حجت‌الاسلام مطیعی گفت: ائمه جمعه با «ظرافت» و «دقت نظر» از بروز چالش‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی- نماینده ولی فقیه در استان  سمنان در جمع ائمه جمعه سراسر استان سمنان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) فرمود «درجه نهایی ایمان فرد مؤمن محقق نمی‌شود مگر آنکه عقل او کامل باشد که این امر ده ویژگی دارد»

وی با تشریح روایت امام جعفر صادق (ع) افزود: اینکه مردم به خیر کسی امیدوار و از شر او در امان باشند یکی از نشانه‌های کامل بودن عقل است.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه کوچک شمردن کمک‌های بزرگ به سایر افراد از دیگر نشانه‌های تکامل عقل است گفت: انسان عاقل همچنین کمک کوچک دیگران را بزرگ می‌شمارد.

ائمه جمعه از بروز چالش‌های اجتماعی جلوگیری کنند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه ائمه جمعه پدر معنوی و مدیر تربیتی تمام مردم با هر سلیقه‌ای محسوب می‌شوند اظهار کرد: خسته نشدن از مراجعات مکرر مردم و نیز پافشاری بر عزت نفس و تنفر از ذلّت از دیگر ویژگی های انسان عاقل است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بی‌رغبتی به دنیا و ترجیح دادن فقر بر ثروت اندوزی را دیگر ویژگی انسان عاقل برشمرد و افزود: البته بهره‌مندی از مال دنیا به اندازه لازم نیز یک ضررورت عقلی است چراکه می‌تواند در خدمت رشد و کمال انسان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مطیعی برتر دانستن دیگران نسبت به خود را یکی دیگر از ویژگی‌های انسان عاقل دانست و گفت: امام حسین (ع) فرمود انسان مؤمن وقتی از خانه‌اش خارج می‌شود سایر انسان‌ها را برتر از خود می‌داند.

ائمه جمعه از بروز چالش‌های اجتماعی جلوگیری کنند

امام جمعه سمنان در ادامه، خواستار تحرک بیش از پیش ائمه جمعه در باب رسیدگی به امور مساجد شد و اظهار کرد: رفع چالش‌ها و دغدغه‌های ائمه جماعات و نمازگزاران و نیز ایجاد بانک اطلاعاتی مساجد در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مبلّغین مذهبی باید به لحاظ محتوایی مورد توجه ائمه جمعه قرار گیرند، گفت: ارتقای کیفی منابر و تریبون‌ها بویژه در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان و ماه محرم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر وحدت ائمه جمعه با نمایندگان قوای سه گانه بویژه نمایندگان دولت تصریح کرد: ائمه جمعه باید در مواقع بروز چالش یا اختلاف، نقش پدری و البته موثر خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

ائمه جمعه از بروز چالش‌های اجتماعی جلوگیری کنند

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز اشاره کرد و گفت‌: جمع بین این دو مناسبت نیازمند هنر، ظرافت و دقت نظر بالایی است لذا ائمه جمعه باید تمام تلاش خود را برای این مهم بکار گیرند تا از بروز چالش‌های اجتماعی پیشگیری شود.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه ائمه جمعه باید وظیفه خود را در قبال امام جامعه مسلمین به نحوی شایسته ایفا نمایند افزود: امروز همه ما باید کاری انجام دهیم که امام جامعه مسلمین در سطح ملی و بین‌المللی جلوه‌گری کند که اگر اینگونه رفتار کنیم جدال‌ها و منیّت ها رنگ خواهند باخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان تصریح کرد: متاسفانه به فاصله کوتاهی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از اختلاف‌افکنی، شاهد بی‌توجهی برخی افراد به توصیه‌های معظم‌له در رسانه‌ ملی بودیم.

امام جمعه سمنان در پایان با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق بهره‌مندی از ماه مبارک و سراسر معنویت رمضان را به همه ما عطا فرماید.

 گفتنی است در این مراسم از رؤسای ستادهای برگزاری نماز جمعه سراسر استان تقدیر بعمل آمد.

ائمه جمعه از بروز چالش‌های اجتماعی جلوگیری کنند

کد خبر 1754517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha