حال و هوای نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

۲ روز از نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان همراه با برنامه های متنوع گذشت که این برنامه ها بر حال و هوای این رویداد افزوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دوشنبه و سه شنبه  ۲ روز اولی نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان است که با اجری برنامه های فرهنگی و قرآنی حال و هوای خاصی پیدا کرده است.

مسابقه، فعالیت های هنری، تلاوت مجلسی، اجرای آیین های فراموش شده ماه مبارک رمضان و احیا میراث ناملموس این ماه مبارک از جمله فعالیت هایی است که تاکنون اجرا شده و تا پایان نمایشگاه ادامه دارد.

حال و هوای نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

پیش بینی برنامه های جذاب برای کودکان و نوجوانان بر جذابیت نمایشگاه افزوده و باعث شده تا خانواده ها اقبال بیشتری برای حضور در این مراسم داشته باشند.

تغییر مکان نمایشگاه و دسترسی آسان به محل این رویداد امسال در ایجاد انگیزه برای حضور نقش داشته و متولیان این نمایشگاه معتقد هستند که در روزهای آینده شمار بازدید کنندگان افزایش یابد.

حال و هوای نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

اجرای آیین های ماه رمضان در نمایشگاه

برخی از آیین های مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان که در اصفهان در گذشته اجرا می شده و این دهه ها فراموش شده در نمایشگاه احیا و خود را به عنوان میراث ناملموس نشان داده اند.

رمضان خوانی و قنبرخوانی دو برنامه ای است که در اصفهان مرسوم بوده ولی با گذشت سال ها و بعضی از بی مهری ها کم رنگ شده اند اما احیا و معرفی آن زمینه ساز اجرای مجدد آن ها خواهد شد.

حال و هوای نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

رمضان خوانی قالبا با قرائت مناجات خوانی همراه بوده و قنبرخوانی در وصف پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و خاندان عصمت و طهارت است.

اجرای این برنامه ها با لباس محلی همراه است و همچنین دیگر آیین ها مثل سنت های افطاری و اقدامات فرهنگی اجرا می شود.

حال و هوای نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

تجلی بازی و سرگرمی های فرهنگی و قرآنی

۲۰ نوع بازی نرم افزاری و حقیقی در غرفه های ویژه کودک و نوجوان در حال اجرا است که فرزندان خانواده ها از این برنامه ها استفاده می کنند.

مسابقه قرآن، نماز و نهج البلاغه، برنامه دختران و پسران آسمانی و بازی های فکری و نمایشی از جمله برنامه ها برای کودکان و نوجوانان است که مفاهیم اصیل دینی و اسلامی را منتقل می کند.

حال و هوای نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی

نمایشگاه محلی برای اقتصاد فرهنگ و هنر شده تا محصولات این عرصه برای بازدیدکنندگان به ویژه فعالان این حوزه عرضه شود.

تعامل و تبادل همکاری ها در این غرفه ها رقم می خورد و مراکز قرآنی کمک می کند تا مایحتاج خود را بتوانند تهیه کنند.

حال و هوای نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

کد خبر 1754582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha