راه اندازی ۲۰ چایخانه امام رضا(ع) در استان زنجان

محمدی با اشاره به راه اندازی ۸۸۸ چایخانه امام رضا(ع) با محوریت کانون‌های خدمت رضوی در سطح کشور گفت: سهم استان زنجان ۲۰ چایخانه است که به منظور بهسازی روحیه و افزایش معنویت در جامعه ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، قاسم محمدی، دبیر کانون خدمت رضوی در استان زنجان در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در استانداری در خصوص راه اندازی چایخانه رضوی در زنجان اظهار کرد: این طرح ملی چهار ماه گذشته به استان‌ها ابلاغ شده ومقرر گردیده ۸۸۸ چایخانه در سطح کشور راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح راه اندازی خادمیاران رضوی در استانها از ۶ سال گذشته در کشور و استان زنجان کلید خورد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار خادمیار در قالب کانون خدمت رضوی استان زنجان ذیل ۱۹ کانون تخصصی فعالیت می کنند.

محمدی به فلسفه ایجاد چایخانه امام رضا(ع) در استان ها اشاره کرد و گفت:  کانون‌های خدمت رضوی کار افزایش همدلی و همراهی امت اسلامی با آستان قدسی رضوی را دنبال می ک‌نند  و مردم هم از برکات چایخانه رضوی و خوان با برکت امام رضا(ع) بهره‌مند می‌شوند، در زیر سایه پرچم رضوی قطعا امت اسلامی با مراجعه به کانون‌های خدمت، انس و الفت بیشتری پیدا خواهند کرد و سایه خدمت رضوی در سراسر استان و همزمان در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

وی با یادآوری اینکه در فاز نخست ایجاد چایخانه امام رضا(ع) در شهرهای ابهر، قیدار و ایجرود در دستور کار است، گفت: بنای چایخانه ها الهام گرفته از نمادهای اسلامی و نمادهای حرم مطهر رضوی است و الگویی با محوریت آستان قدسی حضرت ثامن‌الحجج در کشور ایجاد خواهد کرد.

دبیر کانون خدمت رضوی در استان زنجان گفت: در کانون‌های خدمت رضوی همه دلدادگان امام رضا(ع) و خدام رضوی فرصت و توفیق خدمت دارند و از توان و توشه همه ارادتمندان بهره‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کانون‌ها به پایگاهی برای بهسازی روحی جامعه و افزایش معنویت در جامعه تبدیل خواهد شد، گفت: کانون‌های رضوی بستری برای فعالیت‌های عام‌المنفعه ایجاد خواهند کرد و در هر شهرستانی که چراغ خدمت کانون‌های رضوی روشن است با ایجاد چایخانه حرم مطهر رضوی، امید در دل شیعیان و ارادتمندان امام رضا (ع) می‌افروزد و پرچم رضوی در آن شهر به اهتزاز در می‌آید.

محمدی با اشاره به اینکه ایجاد ۲۰ چایخانه امام رضا(ع در استان زنجان پیش بینی شده است، تصریح کرد: ۱۱ چایخانه مخصوص شهر زنجان و مابقی در شهرستان ها ایجاد خواهد شد.

 وی در پایان تأکید کرد: همه مسئولان استان باید در کنار مردم دست به دست هم بدهند تا این کانون‌های خدمت و چایخانه‌ها در فضایی معنوی و آمیخته با مهر و محبت اهل‌بیت(ه) و در رأس آن امام رضا (ع) شکل گیرد.

کد خبر 1754691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha