لزوم نشر هر چه بیشتر مفاهیم قرآنی برای نسل جوان

رییس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: باید به منظور توسعه فرهنگ قرآنی، مفاهیم این کتاب آسمانی بیش از پیش در جامعه و بین نسل جوان نشر یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، جمشید عین بیگی، رییس شورای اسلامی شهر بجنورد در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی اظهارکرد: ‌مردم همواره به مسائل قرآنی علاقه‌مند هستند زیرا این کتاب مقدس نسخه حیات بخش همگان است اما در این میان میزان بهره‌گیری از این کتاب آسمانی بسیار ضعیف است.
وی بیان کرد: باید مدیران، مسئولان و متولیان امر در راستای نشر مفاهیم قرآنی در جامعه با هدف توسعه فرهنگ قرآنی بین جوانان تلاش کنند.
عین بیگی با اشاره به لزوم حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در این نمایشگاه، افزود: باید هماهنگی‌هایی با مدارس و دانشگاه‌ها صورت گیرد تا قشر جوان و نوجوان از ظرفیت قرآنی این نمایشگاه بهره‌مند شوند.
 وی با تاکید بر اینکه باید رفع نیازهای قرآنی قشر جوان متناسب با ابزارهای روز باشد، گفت: باید در این راستا از نرم‌افزارهای آموزشی و فیلم‌های کوتاه و  مستندهای متفاوت با محتوای معارف و مسائل قرآنی بهره بگیریم.
 وی در پایان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد وگفت: انتخاب محل نمایشگاه، نوع چیدمان و تنوع غرفه‌ها و نظم و تربیت موجود بسیار خوب است.
چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی تا ۲۷ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۹ تا ۲۳ در مصلی بجنورد دایر است.

کد خبر 1754898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha