مداحی ظرفیتی تبلیغی برای تببین و تشریح آموزه های دینی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه مداحی ظرفیتی تبلیغی برای تببین و تشریح آموزه های دینی است، گفت: مداحان باید در خلق آثار فاخر و بیان این آثار با اصول مداحی برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد شاهرخی، امروز(۲۶ اسفند)، در دیدار با مداحان، سخنوران شاعران و مدیران هیئت های مذهبی خرم آباد ظهارداشت: سخنوری، مداحی و شاعری هنری ارزشمند و نفوذ پذیر در دل های مردم است و داشتن این هنرها برای فرد ایجاد تکلیف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: فعالیت مداحی به عبارتی تبلیغ برای تببین و تشریح آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: مداحان باید در خلق آثار فاخر و بیان این آثار با اصول مداحی برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مداحی و خلق شعرهای غنی و موثر نوعی جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: مداحان باید با مطالعه و تحقیق و همچنین تسلط بر مسائل روز جامعه به مداحی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: نشست ها بهتر است در جمع های بزرگتر از جمله جمع های دانش آموزان جوانان فعال و علاقمند به این عرصه ها و اقشار مختلف برگزار شود تا تاثیرگزاری بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1755090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha