حکیم نظامی جایگاه ویژه و کم نظیری در شعر فارسی دارد

ادیب اظهار داشت: زبان حکیم نظامی همانند زبان مادری ما یعنی زبان فارسی، زبان عشق و دوستی بوده و این شاعر نامدار و بلندآوازه جایگاه ویژه و کم نظیری در شعر فارسی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، شاعر پارسی‌گوی با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و مدیریت مجتمع فردوسی تفلیس با حضور ادیب، سفیر ایران و احمد مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی ایران در تفلیس، حسین معجونی، مدیر مجتمع، دبیران، کادر آموزشی و دانش‌آموزان برگزار شد.

ادیب، سفیر ایران در تفلیس ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی خوشبختی و سعادت برای همه مردم ایران با ورود سال جدید ۱۴۰۳ شمسی و نیز تبریک روز نکوداشت حکیم نظامی گنجوی به برخی از ابعاد شخصیتی و آثار این شاعر پرداخت.

وی اظهار داشت: زبان نظامی همانند زبان مادری ما یعنی زبان فارسی، زبان عشق و دوستی بوده و این شاعر نامدار و بلندآوازه جایگاه ویژه و کم نظیری در شعر فارسی دارد.

حکیم نظامی جایگاه ویژه و کم نظیری در شعر فارسی دارد

ادیب افزود: مجموعه آثار معروف نظامی همچون خسرو شیرین و به طور خاص لیلی و مجنون، هفت پیکر در اوج عرفان، برآمده از زبان فارسی هستند که حقیقتا نمونه‌های بی نظیر، کم نظیر و بی بدلیل هستند.

سفیر کشورمان در تفلیس ادامه داد: ادبیاتی که نظامی بکار برده، عارفانه و عاشقانه بوده است از همین حیث، ده‌ها شاعر در ایران و هند و سایر کشورها با الهام از مجموعه لیلی و مجنون، بدیل‌ها و نظیرهایی مانند اشعار نظامی گنجوی سروده‌اند.

وی تصریح کرد: نظامی به عنوان یک میراث مشترک ایران با کشورهای همسایه است و اشعار این شاعر پارسی، همواره عاملی برای وحدت فرهنگی ایرانیان، همسایگان و سایر کشورهای جهان بوده است. لذا همه کسانی که به نظامی تعلق دارند، عاشق و پیرو اندیشه‌های وی هستند.

سفیر کشورمان در تفلیس در پایان سخنان خود بیان داشت: نظامی حب به وطن داشت و به لحاظ عشق به سرزمین ایران می‌توان گفت که شاید جزو شعرای کمیاب در این زمینه باشد.

شایان ذکر است، این برنامه با ارائه مقاله، قرائت اشعار نظامی توسط دانش‌آموزان و اجرای سرود توسط گروه سرود مجتمع فردوسی خاتمه یافت.

حکیم نظامی جایگاه ویژه و کم نظیری در شعر فارسی دارد

کد خبر 1755169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha