۳۳ نوروزگاه در استان مرکزی آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند

مرادی گفت: ۳۳ نوروزگاه در استان مرکزی آماده استقبال از مسافران نوروزی در ایام بهار طبیعت هستند.  

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمود مرادی، امروز (۲۷ اسفند) در جلسه ستاد خدمات تسهیلات سفر که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این راستا پرداخت و گفت: ۳۳ نوروزگاه در استان مرکزی به منظور استقبال از مسافران نوروزی در استان مرکزی در نظر گرفته شده و آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه از این تعداد ۸ نوروزگاه در شهر اراک واقع شده است، ادامه داد: در تمام شهرستان ها از یک تا سه نوروزگاه در نظر گرفته شده است که دستگاه های خدمت رسان در این ایام حضور داشته و به ارائه خدمات می پردازند.


وی خاطر نشان کرد: در ورودی همه شهرستان ها کیوسک اطلاع رسانی نیز تعببیه شده و نسبت به چاپ بروشور، کتابچه و نقشه های راهنمایی توسط اداره کل میراث فرهنگی نیز اقدام شده است.  

این مقام مسئول با بیان اینکه قبور شهدای گمنام نیز به شکل بارکد بر روی نقشه ها تعبیه شده است، ادامه داد: لیست کشیک همه ادارات نیز دریافت شده است، اما هنوز نوروزگاه ورودی شهر اراک به دلیل مباحث ترافیکی تعیین تکلیف نشده است.


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی همچنین با بیان اینکه ۱۵ بیلبورد با هماهنگی راهداری در نظر گرفته شده است که در سال آینده فعال می شود، ادامه داد: می توان از آن ها برای معرفی ظرفیت های گردشگری استفاده کرد و ۳۰ بنر دو متر در سه متر نیز به معرفی این ظرفیت های در تمام شهرهای استان می پردازد.

 دکتر علیرضا امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه دانشگاه ها در همه بخش ها آماده استقبال از بهار هستند، گفت:در بخش درمان بیمارستان ولیعصر، امیرالمومنین و خوانساری در این ایام فعال هستند  و حتی درمانگاه ها که امکان تعطیلی آن وجود دارد، نیز فعال خواهد بود.  

وی با اشاره تاکید بر اینکه، کشیک ها مشخص و متخصصین حضور خواهد داشت و عملا سیستم بهداشت و درمان در نوروز هیچ گونه تعطیلی نخواهد داشت، ادامه داد: سال گذشته در بحث متخصص مشکل داشتیم مه امسال با اقدام دانشگاه متخصص حاضر و حتی در بحث آنژیوگرافی مشکل نخواهیم داشت، اتاق های عمل بیمارستان ولیعصر نیز فعال هستند.


بهروز ایران نژاد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز  با بیان اینکه ۷۸ پایگاه اورژانس و اتوبوس آمبولانس و موتورآمبولانس در این ایام فعال خواهند بود، ادامه داد: سامانه آماری یکپارچه فعال شده است و تمامی برآیند عملیات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان استان را می توان در لحظه خروجی گرفت.

کد خبر 1755258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha