بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در مناطقی که با کمبود سالن ورزشی روبرو هستند 

پیرایش با اشاره به اهمیت ورزش برای همگان گفت: از ظرفیت مساجد در مناطقی که با کمبود سالن ورزشی روبرو هستند بهره گیری می شود.

  به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مسعود پیرایش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه بهار قرآن و بهار طبیعت به ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل در سال جاری پرداخت و گفت: سلامت جسم از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در تلاش هستیم تا امکانات ورزشی را برای همه به صورت یکسان ارائه کنیم.  

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه در مناطقی که با کمبود سالن و اماکن ورزشی مواجه هستیم از ظرفیت مساجد بهره می گیریم، ادامه داد: مساجد و مکان های مختلفی را در سراسر استان شناسایی کرده و اقدام به تجهیز این مکان و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی در آنها به منظور ایجاد نشاط اجتماعی کرده ایم.  

وی با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی در کنار فعالیت های ورزشی، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی در این اداره‌کل اولویت پیدا کرده و اعتبارات فصل پنج رشد چشمگیری داشته است.

پیرایش خاطر نشان کرد: در همین راستا جشنواره ورزشی در منطقه فوتبال اراک برگزار شد که از نفرات برتر این جشنواره در مسجد حضرت ولی عصر (عج) تقدیر شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه ورزش این استان با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در سال جاری هفت پله ارتقا یافته، ادامه داد: ورزشکاران استان مرکزی در این المپیاد ۱۷ مدال کسب کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: ۸۰  میلیارد ریال امسال وام قرض الحسنه به باشگاه‌داران این استان اعطا شد.

وی همچنین به رشد پروژه‌های عمرانی ورزشی در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: در ۲ سال اخیر بسیاری مطالبات عمرانی ورزشی چندین‌ساله استان مرکزی محقق و به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۲ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد، گفت: تعداد طرح‌های عمرانی امسال به ۱۷ مورد رسید و بحمداللَّه طرح‌های عمرانی ورزش استان مرکزی شتاب گرفته اما هنوز جوابگوی توقع و مطالبات مردم نیست.


پیرایش همچنین به تشکیل شورای ورزش استان مرکزی برای نخستین بار در سال جاری اشاره کرد و گفت: برخی اعتبارات و وام‌های قرض‌الحسنه نیز برای نخستین‌بار اعطا شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه سرانه ورزشی استان مرکزی امسال چهار سانتی‌متر افزایش یافته اما همواره در تلاش برای افزایش آن هستیم، ادامه داد: تجلیل از قهرمانان ورزشی یکی از برنامه های مورد توجه است.  

وی همچنین به میزبانی‌ از اردوهای تیم ملی در استان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: هرچقدر بتوانیم میزبانی اردوهای تیم ملی را داشته باشیم، به نفع ورزش استان است.

کد خبر 1755298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha