ملاقات نماینده وزارت فرهنگ و اطلاعات قزاقستان با رایزن فرهنگی ایران در آستانه

آیلین ساتی رئیس دپارتمان پروژه های دولتی و نماینده وزارت فرهنگ و اطلاعات جمهوری قزاقستان با علی اکبر طالبی متین رایزن فرهنگی ایران در آستانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر طالبی متین، رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی ایران و قزاقستان از آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان برای برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی در چارچوب سازمان همکاری های شانگهای با قزاقستان خبر داد.

وی گفت: تلاش می کنیم مهم ترین کارهای دو جانبه از جمله برگزاری برنامه های فرهنگی در حاشیه نشست وزرای فرهنگ سازمان همکاریهای شانگهای که مقرر است در ماه می (اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ) در آستانه برگزار گردد را در اولویت قرار دهیم تا بتوانیم از ظرفیتهای ایجاد شده به درستی بهره ببریم.

در این دیدار، آیلین ساتی رئیس دپارتمان پروژه های دولتی و نماینده وزارت فرهنگ و اطلاعات قزاقستان ضمن اظهار خرسندی از حضور در رایزنی فرهنگی و دیدار با رایزن فرهنگی گفت، ایران همسایه قدرتمند ماست و روابط ما با یکدیگر ریشه های فرهنگی ، دینی و تاریخی دارد لذا لازم است برای توسعه روابط گامهای جدی تر و عملیاتی تری برداریم.

وی افزود: یکی از اهداف من در ملاقات با جنابعالی برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی و هنری در حاشیه اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای در ماه می ۲۰۲۴  در آستانه می باشد که لازم است با هماهنگی و مشورت با جنابعالی از هنرمندان جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این اجلاس در پایتخت قزاقستان استفاده شود.

در این دیدار، طالبی متین از آمادگی رایزنی فرهنگی جهت مشارکت در جشنواره هنری در حاشیه اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در آستانه خبر داد.

 گفتنی است در این دیدار جزئیات برگزاری جشنواره هنری که مقرر است در حاشیه اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای از ۱۴ تا ۱۷ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در آستانه برگزار گردد، بحث و بررسی صورت گرفت و به منظور هماهنگی های بیشتر مقرر گردید جلسات به طور مستمر در محل رایزنی فرهنگی با حضور نماینده وزارت فرهنگ و مسئول برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری ادامه داشته باشد.

کد خبر 1755355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha