جامعه به قرآن و عترت هر دو نیازمند است

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: اینک جامعه به قرآن و عترت هر دو نیازمند است که امروز بزرگان و عالمان دینی، قرآن را تفسیر می کنند که نیازمند این هستیم که کتاب های این حوزه را بیشتر مطالعه کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم با اشاره به استقبال پر شور مردم از بخش های مختلف نمایشگاه گفت: امسال مصحف شریف قرآن کریم، کتب تفاسیر، کتب مرجع دینی و کتب ادعیه و زیارات و همچنین کتاب هایی در حوزه معارف مذهبی و اخلاقی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در برگزاری نمایشگاه قرآن باید علاوه بر حفظ ایده‌های اولیه و جهت‌گیری اصلی، جهت‌گیری‌های نو و بدیع هم در این زمینه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده همزمانی ایام تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان را فرصتی برای بهره‌برداری بیشتر مردم از فعالیت‌های نمایشگاه قرآن برشمرد و افزود: شهروندان می توانند با توجه به سلیقه و ذائقه فرهنگی خود، کتاب های مورد نیاز خود را خرید کنند.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت در کنار هم هستند، تصریح کرد: قرآن منهای عترت به دلیل تفسیرهای مختلف نمی تواند باعث رستگاری انسان و پیشرفت جوامع اسلامی شود و مسلمانان برای پیشرفت جوامع خود باید به قرآن و عترت با هم تمسک جویند.

وی افزود:پیامبر گرامی فرموندند که من دو شیء ارزشمند و گرانقدر را در میان شما به یادگار گذاشتم که قرآن و عترت است که به هر دو متوسل بشوید و این دو از هم جدا ناشدنی هستند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اینک جامعه به قرآن و عترت هر دو نیازمند است که امروز بزرگان و عالمان دینی، قرآن را تفسیر می کنند که نیازمند این هستیم که کتاب های این حوزه را بیشتر مطالعه کنیم.

وی به تنوع نمایشگاه قرآن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کتاب های دینی و مذهبی بسیار با ارزشی در این نمایشگاه عرضه شده که شهروندان می توانند با توجه به نیازهای خود کتاب مورد نظر خود را تهیه کنند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: استان نیازمند برپایی نمایشگاه دائمی است که در این راستا مسئولان و مدیران باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا اقشار مختلف به تازه های نشر و کتاب‌های‌ مورد نیاز در هر زمانی دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان کتاب های دینی و مذهبی را بیشتر مطالعه کنند کمتر نیز دچار آسیب ها و مشکلات خواهند شد.

چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی با شعار «میخوانمت» که از بیست و یکم ماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه مندان دایر بود، ۹ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و انواع محصولات فرهنگی را به نمایش گذاشته بود.

کد خبر 1755365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha