مرکز ماهور با هدف رشد اهالی فرهنگ و رسانه تاسیس شد

ساجدی فر گفت: مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی «ماهور» با هدف رشد و گسترش فعالیت های اهالی فرهنگ و رسانه تاسیس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، هادی ساجدی‌فر  امروز دوشنبه (۲۸ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز ماهور اراک پرداخت و گفت: این مرکز در فضایی به وسعت یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع ایجاد شده که ظرفیت کم نظیر در جهت رشد اهالی فرهنگ و رسانه است.

مدیر مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی با بیان اینکه این مرکز در چهار بخش «باشگاه فکری نوش اندیش، آموزش حرفه‌ای رسانه، عملیات رسانه و مرکز رشد رسانه» زیر نظر پارک علم و فناوری و تنها مرکز رشد تخصصی رسانه در کشور ایجاد شده است، افزود: مرکز رشد تخصصی در طبقه سوم این مرکز ایجاد شده و فعالیت آن پس از نوروز آغاز می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باشگاه فکری نوش اندیش مرکز ماهور پاتوقی برای اهالی رسانه‌ است، خاطر نشان کرد: در گذشته فضایی در این راستا وجود نداشت که بحمدالله با تاسیس این مرکز، در این بخش نشست‌های تحلیل و بررسی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی اضافه کرد:آموزش‌های نو و مصاحبه‌های میدانی به صورت ویژه در این مرکز دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک جامعی از کانال‌ها و کنشگران مجازی برای نخستین‌بار در این استان تهیه شده است، اظهار داشت: ۱۶۰ کانال فضای مجازی و ۷۸ کنشگر مجازی تاکنون در استان مرکزی شناسایی شده و در فهرست بانک جامع قرار گرفته است.

ساجدی فر ادامه داد: ۵۸ گروه رسانه‌ای تاکنون در استان مرکزی شناسایی شده که ۳۵ گروه آن در شهرستان اراک است.

مدیر مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه ۱۴ روز در ایام انتخاباتی با حضور اساتید برجسته نشست‌های مختلفی برای اقشار مردم در این مرکز برگزار شد، ادامه داد: اکران‌های خصوصی در باشگاه نوش اندیش با حداقل هزینه از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده است.

وی در ادامه به ظرفیت محدود سینمایی در استان اشاره کرد و بیان کرد: در این راستا نمایندگی از سازمان سینمایی عمار و اوج اخذ و به رابطین داده شده تا فیلم‌های سینمایی برای خانواده‌ها و کودکان با حداقل هزینه و تخفیف ۸۰ درصدی اکران شود.

ساجدی فر به اهمیت فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۱۰ پایه بنر و بیلبورد برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان مرکزی وجود دارد و نقشه واحدی برای آنها شکل و در سامانه بارگزاری شده است.

کد خبر 1755418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha