تلاش برای ثبت روستای تاریخی ابیانه به‌عنوان دهکده جهانی گردشگری

فرماندار شهرستان نطنز از برنامه ریزی و تلاش برای  اجرایی کردن ثبت روستای تاریخی ابیانه به عنوان دهکده جهانی گردشگری خبر داد.

محمد عباس ظریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: اجرایی کردن ثبت روستای تاریخی ابیانه به عنوان دهکده جهانی گردشگری نیاز به تلاش و همراهی همه مسئولان و دستگاه های مرتبط دارد.

فرماندار شهرستان نطنز افزود: جلسات اولیه جهت معرفی روستای ابیانه به عنوان دهکده جهانی با حضور مسئولین استانی و کشوری وزارت میراث فرهنگی آغاز شده و تمام دستگاههای اجرایی مرتبط در راستای محقق شدن ثبت جهانی این روستای تاریخی بعنوان دهکده جهانی گردشگری آمادگی کامل دارند و در این فرآیند دستگاه های متولی را یاری خواهند کرد.


ظریفی با اشاره به اهمیت موضوع و تاثیر ثبت جهانی ابیانه به عنوان دهکده جهانی گردشگری در رونق و توسعه گردشگری  و تاثیر آن بر گردشگری شهرستان و استان ،بر لزوم همراهی و همیاری تمامی دستگاههای ذیربط در شهرستان و استان برای تحقق این موضوع تاکید کرد.

فرماندار شهرستان نظنز افزود: از فرصت ایجاد شده برای شهرستان و ثبت جهانی این روستای تاریخی با تمام توان استفاده خواهد شدو ان شاءلله با تلاش مجموعه ادارات مرتبط شهرستان و مساعدت مسئولین استانی و  کشوری ثبت جهانی این روستا انجام خواهد شد.

 ابیانه نطنز در حال حاضر جزو ۸ روستای مطرح برای کاندیداتوری دهکده جهانی از طرف ایران است که پس از تهیه و تکمیل مستندات لازم، امکان ثبت آن میسر خواهد بود.

کد خبر 1755644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha