لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در کردستان/قرآن کریم در زندگی حاکم شود

ماموستا حسینی بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه‌خواری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به واسطه نزول قرآن کریم دارای شان و جایگاه والایی است.

وی با اشاره به اینکه، پیامبر مکرم اسلام راه سعادت در دنیا و آخرت و راه نجات از حول و هراس روز قیامت را در خدمت قرآن و روزه گرفتن اعلام کردند، افزود: همه ما باید قرآن کریم را در زندگی حاکم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: احسان و زکات در ماه رمضان ثوابی 70 برابری نسبت به سایر ایام و ماه های سال دارد از این رو باید این اقدامات نیک و خداپسندانه اولویت باشد.

امام جمعه موقت سنندج همچنین به اهمیت انس با قرآن و حاکم شدن قرآن در خانه و خانواده پرداخت و افزود: این مهم راه نجات انسان از مشکلات و سعادتمندی در دنیا و آخرت است.

ماموستا حسینی یادآور شد: خداوند در ۲۷ آیه قرآن کریم از گناهکاران دعوت کرده تا هرگز از رحمت خداوند مایوس نشوند و از گناهان خود توبه کنند که خداوند بزرگترین بخشنده و مهربانترین به انسان است.

وی به میزان فدیه و زکات فطریه در ماه رمضان پرداخت افزود: شورای افتای اهل سنت کردستان حداقل زکات فطریه برای هر نفر را 50 هزار تومان اعلام کرده که باید در پرداخت آن تعجیل کرد.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: کسانی که بنا به دلیل مریضی نمی‌توانند روزه خود را قضا کند فدیه هر روز روزه حداقل 15 هزار تومان است که اگر زیادتر باشد بهتر خواهد بود.

وی افزود: مردم در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تمام توان خود را بکار گیرند و از روزه‌خواری در ملاء عام بپرهیزند.

کد خبر 1755744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha