ارتباط فعالیت‌های مسجدی و اشتغال‌آفرینی

دهمین قسمت از برنامه اذانگاهی شبستان، با تمرکز بر اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری که در عرصه اشتغال‌زایی فعالیت دارند، به ارتباط دوسویه میان فعالیت‌های مسجدی و کارآفرینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: برنامه اذان‌گاهی «شبستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷:۳۰ با اجرای «محسن قره‌شیخلو» از آنتن شبکه پنج سیما پخش می شود.

ارتباط فعالیت‌های مسجدی و اشتغال‌آفرینی

این برنامه که قرار است به مدت ۳۰ شب مهمان خانه‌ روزه‌داران شود، تلاش دارد، با نگاهی متفاوت به موضوع مسجد و فعالیت‌های مسجدی بپردازد.

در ادامه مروری بر آنچه که در برنامه جمعه ۳ فروردین مصادف با یازدهمین روز از ماه رمضان روی آنتن رفت، خواهیم داشت؛ نکته قابل توجه در مورد این برنامه بیان نکاتی در مورد آب بود چراکه (۲۲ مارس) به عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است.

ارتباط فعالیت‌های مسجدی و اشتغال‌آفرینی

 در ابتدای برنامه حجت الاسلام «محمد محمدی» امام جماعت مهمان در مسجد صنیع‌الدیوان که محل ضبط و تهیه برنامه اذانگاهی شبستان است، دقایقی به برخی از دستورات و توصیه‌های اسلام در مورد سبک و سیاق تناول میوه اشاره کرد و افزود: در روایت آمده است که بعد از خوردن میوه آب نیاشامید؛ یا هیچ میوه ای را با شیر نخورید (به جز خرما).

در ادامه برنامه «سید ابراهیم میرکاظمی» به عنوان اولین مهمان دهمین قسمت از برنامه اذانگاهی شبستان در مسجد صنیع‌الدیوان حضور یافته و با مجری برنامه به شرح ذیل به گفت وگو پرداخت.
مدیر کانون فرهنگی هنری «قاموس» مسجد جامع ابوذر، در ابتدای سخنان خود در مورد فعالیت‌های این کانون اظهار کرد: عمده برنامه‌های این کانون پیرامون بحث آموزش می‌چرخد و ما در این گستره در چندین حوزه فعال هستیم که از جمله آنها می توان به آموزش خانواده اشاره داشت که زوجین از زمان آشنایی تا یکسال پس از ازدواج همچنان این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند و با مجموعه در ارتباط هستند؛ علاوه بر این آموزش مفاهیم قرآنی به صورت کلاسیک و آکادمیک، آموزش زبان انگلیسی و عربی و دوره‌های دیگر نیز در فضای کانون و در مساحتی بالغ بر ۴۵۰ متر برگزار می شود.

ارتباط فعالیت‌های مسجدی و اشتغال‌آفرینی

وی در ادامه در مورد اهمیت کسب مهارت توسط جوانان و تاثیر این رویکرد بر آینده شغلی این قشر گفت: اگر جوان مهارت داشته باشد به راحتی می تواند در بحث اشتغال در جامعه ورود یابد؛ در این راستا یکی از آموزش‌هایی که در کانون فرهنگی هنری قاموس مورد توجه قرار گرفته آموزش قبل از ورود به فضای کار است؛ برای مثال دوره‌های آموزش تولید گل‌های تراریوم را برگزار کردیم و اکنون چند نفر از افرادی که در این دوره‌ها شرکت کردند خودشان به صورت مستقل فعالیت دارند و همچنان ارتباط خود را با ما حفظ کردند؛ همچنین برای بانوان بی‌سرپرست کلاس های آموزش خیاطی را برگزار کردیم و پس از دوره آموزشی در فضای تولید نیز از آنها حمایت کرده و برای خرید چرخ‌خیاطی و مواد اولیه نیز به آنها کمک می کنیم.

ارتباط فعالیت‌های مسجدی و اشتغال‌آفرینی

میرکاظمی در مورد هدف فعالان کانون فرهنگی هنری قاموس از تقویت بحث اشتغال و کارآفرینی بین خانواده ها اظهار کرد: این دو موضوع از مولفه‌هایی است که همه در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مورد توجه قرار داده و پیگیری می کنند، ما نیز با همین هدف بود که فعالیت در این عرصه را سرلوحه کار قرار دادیم، اما اکنون با توجه به اینکه موضوع معیشت مردم در اولویت قرار دارد نگاه ما این بود که بتوانیم کمکی به معیشت مردم داشته باشیم لذا آموزش‌هایی که در کانون ارایه می شود نیز با توجه به این مساله و ورود به فضای کار و اشتغال است.

وی در در ادامه و در پاسخ به پرسشی در مورد رمز موفقیت خود در فعالیت‌های مسجدی افزود: تمرکز ما همواره بر بهتر کار کردن بود و به قول معروف به دنبال علم و کتل نبودیم؛ همه افرادی که در مسجد با یکدیگر فعالیت می کنند همین نگاه را دارند و همواره خدا را در نظر گرفتند.

در بخش دیگری از این برنامه گزارشی از فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری شهید مطهری رزکان نو از شهرستان فردیس که سال ۱۳۸۷ تاسیس و آغاز به کار کرده است پخش و توضیحاتی در مورد دوره‌های آموزشی متنوع این کانون ارایه شد؛ از جمله این موارد می توان به کلاس‌های هنری در رشته های نقاشی و طراحی، کلاس های قرآن، کلاس های ورزشی، دوره های خیاطی، چرم دوزی، بافتنی و دوره‌های مختلف آموزشی دیگر اشاره کرد که بر اساس درخواست و نیاز مخاطبان در کنار سایر فعالیت ها از جمله نمایش و سرود برگزار می شوند.

ارتباط فعالیت‌های مسجدی و اشتغال‌آفرینی

این گز ارش می افزاید: در ادامه برنامه اذانگاهی شبستان حجت‌الاسلام محمدی در مورد مضرات نوشیدن آب بین غذا خوردن سخن گفت و با بیان اینکه در روایات مختلفی از این کار منع شده ایم، افزود: نوشیدن آب بین غذا منجر به چرب شدن کبد می شود، با توجه به این مساله ما برای روزه‌داران آب جوش و دمنوش را فقط برای ابتدای افطار آماده می کنیم.

گفتنی است: در ادامه برنامه گروه سرود «آب و آیینه» کانون فرهنگی هنری شهید صیاد شیرازی مسجد سیدالشهدا به اجرای دو سرود پرداختند.

ارتباط فعالیت‌های مسجدی و اشتغال‌آفرینی

ارتباط فعالیت‌های مسجدی و اشتغال‌آفرینی

کد خبر 1755785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha