۹۳ متقاضی از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شدند

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: سال گذشته، ۹۳ نفر از هنرمندان فعال این شهرستان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

زهره بابایی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه طی یکسال اخیر، ۵ هنرمند مستمری بگیر، ۹۳ نفر بیمه و  ۱۴ نفر زیر پوشش تکریم بیمه شهرستان قرار گرفتند، افزود: افرادی می‌توانند تحت پوشش بیمه هنرمندان شوند که برای هر دو گروه آقایان و خانم ها کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۹۲  هنرکارت برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران فعال این شهرستان صادر شد.

بابایی عنوان کرد: صندوق اعتباری هنر در قالب بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی، کمک مستمری، طرح تکریم تسهیلات رفاهی و وام قرض‌الحسنه به اعضای خود خدمت ارائه می‌کند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان با بیان اینکه عضویت در صندوق هنر و بهره مندی از بیمه کم ترین کاری است که می توان برای این قشر انجام داد، اضافه کرد: همچنین افرادی که با وجود عضویت در صندوق هنر تحت پوشش بیمه این صندوق قرار ندارند، مشمول دیگر بیمه ها هستند.

بابایی بیان کرد: هر هنرمندی که شرایط بیمه شدن را داشته باشد این امکان برای او  فراهم است تا از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار شود. 

وی بیان کرد: مبلغ حق بیمه و سرانه درمان(برابر اعلام سازمان تامین اجتماعی) مستقیما به حساب هنرکارت بیمه شده واریز خواهد شد و مشمولین طرح، تمامی بیمه شدگانی هستند که تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ ( برابر اعلام رسمی سازمان تامین اجتماعی) بیمه آن‌ها برقرار بوده است.

وی یادآور شد: طرح بهبود صندوق اعتباری هنر در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شده است و روسای ادارات در شهرستان ها اهالی هنر را به منظور مستند سازی و تکمیل پرونده های مربوط به فرهنگ و هنر حمایت کنند.

بابایی افزود: فلسفه وجودی تاسیس این صندوق مبنی بر رفع دغدغه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت است و حمایت از این قشر فرهیخته همواره مورد تاکید صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

کد خبر 1755807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha