کانون‌های مساجد ظرفیت و نیروی انسانی برای تکثیر جلسات قرآنی را دارند

دولتی با تاکید بر نقش اثر گذار کانون‌های فرهنگی هنری در تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، گفت: این کانون‌ها هم ظرفیت و اراده و هم نیروی انسانی جوان برای تحقق مطالبه رهبری معظم انقلاب برای تکثیر جلسات قرآنی در مساجد را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، «کریم دولتی» از داوران بین المللی قرآن کریم در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در غرفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حضور یافت.

«کریم دولتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکثیر جلسات قرآنی در مساجد، اظهار کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری تاکید بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی داشتند، امسال نیز در محفل قرآنی اولین روز ماه مبارک رمضان بر گسترش و رقابت جلسات قرآنی مساجد تاکید نمودند.

این استاد قرآن با اشاره به اینکه این تاکید رهبری در جنبه تشویقی و حرکت افزایی بسیار موثر است، گفت: امسال این خواسته و مطالبه را اهالی مسجد و فعالان قرآنی مبنی بر اینکه هر مسجدی یک کرسی تلاوت ثابت داشته باشد، باید مورد توجه قرار دهند، کرسی های تلاوت در مساجد و اجرای طرح تلاوت نور از گذشته تاکنون به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد در خانه های خدا برگزار می شده و باید در همه مساجد گسترش یابد.

وی ادامه داد: ضرورت دارد هر مسجدی یک قاری خوش‌خوان محلی را به مسجد دعوت کند، در منظومه فکری مقام معظم رهبری مسجد باید با نور قرآن در کنار نماز روشن شود و یکی از الزامات تحقق آن نیز حضور قاری خوش‌خوان در مسجد است.

دولتی افزود: در عصری که موانع جذب به قرآن کریم کم است و  در شرایطی که دشمن و شیطان عزمشان را جزم برای دور کردن جوانان از قرآن کرده اند و از طرفی مشوق برای جذب به قرآن کم است، می توان با رونق برنامه های قرآنی در جهت جذب کودکان و نوجوانان به قرآن تلاش کرد.

 این داور مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به نقش اثربخش کانون های مساجد در رونق برنامه های قرآنی، گفت: کانون های مساجد در این زمینه مجهز به مکان و دارای نیروی انسانی جوان هستند و اراده کافی نیز در این زمینه دارند.

دولتی بر لزوم هماهنگی و اتحاد ارکان و فعالان مسجدی در تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی تاکید و خاطرنشان کرد: در این صورت بدون هیچ مانعی شاهد رونق فعالیت های قرآنی در مساجد می شویم.

کد خبر 1755841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha