تعداد مساجد برقرار تهران در ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد

حجت‌الاسلام محمدابراهیم افزایش مساجد برقرار را اولویت سال ۱۴۰۳ مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ۴۰۰ مسجد برقرار در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند که برنامه ما افزایش این مساجد با ارائه آموزش‌های لازم و جلسات توجیهی به ائمه جماعات است.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین محمدابراهیم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان اهتمام به افزایش مساجد «برقرار» را از اولویت های مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال ۱۴۰۳ دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه درهای مساجد ساعات طولانی به روی مردم باز باشد و مردم بتوانند رفت و آمد دائمی در مساجد داشته باشند، یکی از رویکردهای مورد توجه در سال جدید افزایش تعداد مساجد «برقرار» است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است، از جمله اینکه  شیوه‌نامه طرح مساجد «برقرار» تدوین و آموزش های لازم به ائمه جماعات در این زمینه ارائه شده است، تا آنها با این طرح آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح «مسجد برقرار» در ۴۰۰ مسجد استان تهران اجرا می شود، تأکید کرد: این مساجد اقامه سه نوبت نماز جماعت و باز بودن در مسجد از اذان صبح تا طلوع آفتاب و از اذان ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشاء را مورد توجه قرار داده اند و در تلاش هستیم، دیگر ائمه جماعات مساجد را هم با این طرح آشنا کنیم، تا این طرح را در مساجدشان اجرایی نمایند.

حجت الاسلام محمدابراهیم تأکید کرد: اولویت ما در اجرای این طرح مساجدی است که در خیابان‌ها و میادین اصلی و محل‌های پرتردد واقع شده اند.

وی اجرای طرح «هر مسجد،یک پایگاه قرآنی» را از دیگر از برنامه های مورد توجه در سال ۱۴۰۳ برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر مسجد یک پایگاه قرآنی، برپایی محافل قرآنی در ۱۰۰ مسجد کلید خورد که در قالب این طرح هر روز یک صفحه از آیات قرآن کریم در مسجد توسط قاری خوش‌خوان قرائت می شود و امام مسجد نیز آیات قرائت شده را شرح می دهد.

محمدابراهیم خاطرنشان کرد: امسال نیز بنا داریم محافل و جلسات قرآنی مساجد را گسترش دهیم، تا گامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش جلسات قرآنی مساجد برداشته شود.

کد خبر 1756044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha