ساخت ۵۶۰ مسجد و خانه عالم به همت خیران مسجدساز در مناطق محروم

داوری با اشاره به فعالیت های خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در ساخت مسجد در مناطق محروم گفت:تاکنون ۵۶۰ مسجد،خانه عالم، حوزه علمیه و مدرسه در ۱۶ استان کشور با مشارکت خیریه ساخته شده است.

«محسن داوری»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردهای خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در ساخت مسجد در مناطق محروم، اظهار کرد: یکی از رویکردهای این خیریه شناسایی مناطق محروم روستایی فاقد مسجد است که در این راستا در طول سالهای گذشته ۵۶۰ مسجد،خانه عالم، خانه بهداشت،مدرسه و حوزه علمیه در ۱۶ استان کشور ساخته شده است.

مدیرعامل خیریه مسجد سازان الزهرا(س) ویژه مناطق فاقد مسجد مناطق محروم، بیان کرد: از میان ۵۶۰ پروژه ساخته شده ۸ مدرسه،یک خانه  بهداشت،۶ حوزه علمیه، ۱۲۵ خانه عالم و مابقی نیز مسجد است که از مجموعه همه آنها حدود ۴۲۵ مورد بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه این موسسه از سال ۸۶ تاکنون فعالیت می کند، گفت: این موسسه در قالب سه کمیته مالی، فنی و فرهنگی فعالیت می‌کند که از سال ۹۲ با رصدی که از مساجد مناطق داشت، کمیته فرهنگی را هم ایجاد کرد. زیرا که احساس شد، این موسسه تنها وظیفه ساخت مسجد را ندارد، بلکه علاوه بر ساخت مسجد وظیفه تجهیز و اعزام مبلغ به مساجد ساخته شده را نیز بر عهده دارد و در همین راستا ۱۰۵ روحانی مستقر را به منظور انجام کارهای فرهنگی به این مساجد اعزام شد.

داوری خاطر نشان کرد: برای مستقر کردن مبلغ در مساجد روستاها به دلیل کمبود هزینه و مکان با سختی‌های فراوانی روبه‌رو بودیم برای همین اقدام به ساخت «خانه عالم» برای استقرار مبلغان در ایام تبلیغی کردیم و کمیته فرهنگی موسسه در ایام تبلیغی مانند مانند ماه محرم، ماه رمضان و ایام فاطمیه مبلغ اعزام می‌کند و این حرکت اقدامی بسیار نتیجه بخش بود. به همین جهت از سال ۹۴ تا کنون هر مسجدی در مناطق محروم ساخته شد در کنار آن خانه عالم نیز ایجاد شد.

 مدیرعامل خیریه مسجد سازان الزهرا(س) با تاکید بر اینکه کار ساخت مسجد در این مناطق با مشارکت مردم انجام می شود، گفت: استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی،ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهار محال و بختیاری،خورستان،لرستان،کردستان،کرمانشاه و کرمان از جمله استانهایی هستند که درخواست برای ساخت مسجد داشته اند.

وی گفت: در کنار ساخت مسجد توزیع آرد،نان، سبدهای معیشتی، پرداخت هزینه های کمک تحصیلی، تهیه جهیزیه و کمک به بیماران نیز با مشارکت مردمی انجام می شود.

داوری تصریح کرد:احداث مساجد باعث ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم هر منطقه و مانع از انحراف و نفوذ دشمنان می‌شود. از طرفی با مسجد سازی بنا داریم که پایگاهی برای امام زمان(عج) ایجاد و برای ترویج و نشر فقه آل الله تلاش کنیم، زیرا که از صدر اسلام تاکنون مساجد در موضوعات مختلف با محوریت امام جماعت در ابعاد مختلف فعال بوده اند و توانسته اند مشکلات مردم محله را حل نمایند.

مدیرعامل خیریه مسجدسازان الزهرا (س) گفت: وقف مال، وصیت ثلت مال و پرداخت وجوهات از سرفصل‌های همکاری در امر مسجدسازی است و علاقه‌مندان با مراجعه به دفتر خیریه در این امور همکاری دارند.

کد خبر 1756634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha