اجرای اولین طرح «قرار دوازدهم» سال جدید در ۱۲ فروردین/ بیش از ۱۰ هزار قرص نان صلواتی توزیع می شود

حجت الاسلام مهدیان گفت: اولین طرح «قرار دوازدهم» در سال ۱۴۰۳ در روز (یکشنبه ۱۲ فروردین) مصادف با روز جمهوری اسلامی با توزیع بیش از ۱۰ هزار قرص نان صلواتی توسط مهدی یاوران و با مشارکت ۱۴ بقعه متبرکه و امامزاده استان گلستان اجرا می شود.

حجت الاسلام حسین مهدیان با تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: یکی از ویژه برنامه های مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه، طرح «قرار دوازدهم» برگرفته از نام امام زمان(عج) حضرت مهدی موعود است که با هدف زنده نگهداشتن نام و یاد امام زمان(عج) در بین مسلمانان و مومنین و همچنین کمک به نیازمندان اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه با اجرای این طرح ما به دنبال گره گشایی در حد توان خود از اقشار بی بضاعت جامعه هستیم، افزود: امام صادق (ع) در حدیثی در این خصوص می فرمایند؛ «هر مومنی که گرفتاری مومن دیگری را رفع کند خداوند ۷۰ گرفتاری دنیا و آخرت را از وی دور می سازد».

وی ادامه داد: با توجه به لزوم ترویج فرهنگ و معارف مهدویت و انتشار یاد و نام امام زمان(عج) و همچنین اینکه بقاع و امامزادگان ما پایگاه نشر فرهنگ انتظار و مهدویت هستند، از جمله اهداف دیگر طرح قرار دوازدهم توسعه فرهنگ انفاق و نوعدوستی میان مومنان و مسلمانان برای مساعدت به نیازمندان با نام و یاد امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام مهدیان گفت: این طرح، هر ماه توسط خیرین، موقوفات منطبق و مراکز افق و مهدی یاوران امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان جامعه هدف ما در کمک رسانی به نیازمندان اجرا می شود.

وی اظهارداشت: اولین طرح «قرار دوازدهم» در سال ۱۴۰۳ در روز (یکشنبه ۱۲ فروردین) مصادف با روز جمهوری اسلامی اجرا و بیش از ۱۰ هزار قرص نان صلواتی توسط مهدی یاوران و با مشارکت ۱۴ بقعه متبرکه و امامزاده استان گلستان توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: همه ما در روز دوازدهم هر ماه باید خودمان را وقف امام زمان (عج) کنیم و هر کدام ما در هر شغل، موقعیت، حرفه، هنر و درآمدی که هستیم برای امام مهربانمان کاری انجام دهیم و همه ما بتوانیم خادم امام زمان(عج) باشیم.

وی افزود: خیران و بزرگواران و علاقمندان مشارکت در این طرح جهت دستگیری از نیازمندان و برنامه های فرهنگی و اجتماعی می توانند در طول سال به مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه یا ادارات اجرایی اوقاف در سراسر استان مراجعه کرده و خدمات و کمک های خود در این طرح را ارائه دهند.

کد خبر 1756671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha